Monday, February 04, 2008

Superbowl 2008

Gisteren heb ik mijn eerste American Football wedstrijd ooit gezien: Superbowl 2008! En ik ben helemaal verkocht. Wat kan je nu niet leuk te vinden aan mannen van meer dan 100 kilo in leggings/calecons die elkaar tijdens de wedstrijd genadeloos onderuit halen en na de wedstrijd staan huilen als kleine kinderen (zowel de winnaars als de verliezers)?!

American Football is geen sport voor doetjes, want d'er werd nogal hevig op elkaar in geklopt en getackeld, maar het was wel mooi (misschien raar om te zeggen, maar je ziet duidelijk een tactiek uitgewerkt worden en dat is knap om te volgen). Veel meer actie ook dan in baseball bijvoorbeeld, al gaat het ook hier niet supersnel (de wedstrijd duurt 60 minuten, maar ze hebben er ongeveer 4 uur over gedaan, om de 10 seconden wordt het spel stilgelegd). Het belangrijkste aan Superbowl is blijkbaar de reclame, niet de wedstrijd zelf. Typisch Amerika! ;-)

O ja, alleen de quarterback van de New England Patriots (de verliezers van gisteren), Tom Brady, is al reden genoeg om eens naar American Football te kijken...

4 Comments:

Blogger Unknown said...

ik zat me al af te vragen hoe lang het zou duren na al dat gehonkbal...

gelukkig zond de bbc het dit jaar uit, anders was europa weer eens verstoken van het enige interessante potje van het jaar ;)

7:26 PM  
Blogger saskia said...

De kunst is van de tv aan te zetten op de juiste zender en ondertussen dan met andere dingen bezig te zijn, en dan af en toe eens te kijken.

Het nadeel, als Belgie voetbal speelt, kon je zonder tv de score goed volgen. Hier kan k aan de presentatoren hun stemmen niet horen of er nu iets interessants gebeurd ja of nee. Maar gelukkig zijn er genoeg herhalingen zodat je toch de belangrijkste momenten niet mist :)

8:54 AM  
Blogger Annelica said...

Hm, plots is mijn interesse voor American Football gewekt...

1:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ferme vent, hé? Dat zeg ik nu al een heel jaar..... En nog ne goeie QB ook nog!

Sarah

2:12 AM  

Post a Comment

<< Home