Friday, January 18, 2008

The Geeks Have Left The City

Het is weeral voorbij, MacWorld 2008. The geeks have left the city, en wij beginnen stilletjesaan te bekomen van de doorstane emoties. ;-) Enkele tienduizenden mensen (minstens 80% daarvan mannen) die voor een volledige week achter de hoek komen wonen, dat is niet niks: Lange rijen 's ochtends bij Starbucks, veel afval rond het Moscone Center (heel veel fastfood-verpakkingen), en veel verdwaalde 'geekjes' in de stad. Tientallen keren is me deze week gevraagd: "How do I get to the Apple store?". Nu moet je weten dat de Apple store 2 blokken van het conventiecentrum vandaan ligt, da's ongeveer 100 meter in vogelvlucht. Ik dacht dat je met een iPhone routebeschrijvingen kon opzoeken, maar blijkbaar werkt die technologie nog niet perfect. ;-)

Na de editie van vorig jaar, met de aankondiging van de iPhone, was dit eigenlijk maar een vervelende editie. Geen wereldschokkende mededelingen (tenzij je een super-platte laptop een nieuwtje vindt), en volgens kenners (Dave, mijn eigenste geekje) was zelfs de keynote niet veel soeps. Volgend jaar beter, Steve (Jobs), begin misschien al eens met een andere trui aan te doen, dat zou alleszins heel wat krantenkoppen opleveren...

2 Comments:

Blogger Annelica said...

Weet ik meteen ook weer wie Steve Jobs is (leve Wikipedia). Ik ben dus duidelijk geen 'geek', anders had ik het wel geweten zeker?
Marijke, als je zo 'fan' bent van computer geeks, heb je 'Microserfs' van Douglas Coupland al gelezen?

12:59 AM  
Blogger Sofie & Bart said...

Wel, niet alle geeks have left the city zou ik zo zeggen, wij blijven nog een klein jaartje ;-) Microserfs is inderdaad nog steeds actueel, als je Microsoft door Google verandert natuurlijk. Heel herkenbaar boek voor wie in de Bay Area werkt en woont.

8:44 AM  

Post a Comment

<< Home