Thursday, January 10, 2008

Mijn Trouwring

Een waarschuwing: Als je customer service of kwaliteitsproducten zoekt, koop dan nooit juwelen bij Nico Taeymans.

Dave en ik hebben onze trouwringen (en enkele andere juwelen) daar gekocht, omdat we allebei vinden dat hij mooie dingen maakt en omdat we ervan uitgingen dat we voor die prijs zeker goede kwaliteit zouden krijgen (een trouwring is tenslotte toch bedoeld om levenslang mee te gaan). Blijkbaar denkt men daar bij Nico Taeymans anders over: Na een jaar en twee maanden was mijn trouwring al stuk (misschien is dat in hun ervaring de gemiddelde duur van een huwelijk dezer dagen)! En geloof mij, ik ben er uiterst voorzichting mee geweest: ik ga er niet mee in de douche of het zwembad, was er niet mee af,... Maar het applaus tijdens de musical Spamalot in New York was er te veel aan, 's avonds was mijn ring helemaal vervormd (twee ringetjes waren ovaal, de derde was nog rond, en ze stonden uit elkaar terwijl ze eigenlijk tegen elkaar moeten liggen, afschuwelijk om naar te kijken en onmogelijk om terug aan te doen). Ik was woest (to say the least) en heb onmiddellijk een mailtje naar Taeymans gestuurd (herschreven door Dave want die vond dat mijn bewoordingen te grof waren), en daar hebben ze er 10 (!!!) dagen over gedaan om me te laten weten dat ze mijn mail gekregen hadden en dat ik de ring mocht binnenbrengen voor reparatie. Na een hele organisatie hebben vrienden de ring mee naar Belgie genomen (de suggestie om de ring per post op te sturen vond ik ronduit belachelijk, De Post slaagt er zelfs niet in om kerstkaartjes te leveren) en in de winkel binnengebracht, in oktober.

Tijdens onze vakantie in december wou ik dan de ring gaan ophalen (ondertussen liep ik hier in Amerika rond zonder trouwring terwijl de man waarmee ik op stap ging wel een trouwring aanhad, wat ons de nodige rare blikken opleverde), en wat blijkt tijdens ons eerste bezoek? De ring was niet helemaal gerepareerd (de ringetjes waren terug aan elkaar gezet, maar de reden waarom de ringetjes waren losgekomen, was niet aangepakt)! Na nog een week wachten, heb ik hem dan eindelijk terug gekregen. En weet je wat de winkeldame zei? "Ik vind hier precies geen prijs voor de reparatie." Dat zou er nog bij moeten komen: Mijn trouwring gaat stuk door hun foutief ontwerp (te zwakke verbindingen), ze beschuldigen mij ervan dat ik mijn vinger tussen de deur heb gestoken om die ring kapot te krijgen (dat was ik nog vergeten te vertellen, dat was volgens hen de enige manier waarop dit had kunnen gebeuren, kan je je voorstellen dat je je vinger tussen de deur steekt enkel en alleen om je trouwring kapot te krijgen, en dat je vinger daarna nog in tiptop conditie is zoals de mijne nog steeds is) en dan zouden ze nog het lef hebben om mij een rekening voor te schotelen?! Ik ben nog net uit de winkel geraakt zonder te roepen of mensen fysiek leed te bezorgen, maar het heeft me moeite gekost. ;-)

Ik heb lang nagedacht of ik deze post zou schrijven of niet, en ik heb beslist om het toch te doen, niet omdat ik graag negatieve dingen schrijf (als Nico Taeymans dit goed had aangepakt, had ik er zeker ook over geschreven) maar omdat dit iets is dat mij geraakt heeft (nooit gedacht dat ik zo gehecht zou raken aan mijn trouwring, en nu kan ik er bijna niet meer naar kijken zonder te denken aan al die miserie die we er al mee gehad hebben). Nooit zal ik daar nog iets kopen, jullie mogen natuurlijk doen wat jullie willen maar bezint eer ge begint...

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ai, ik heb er ook al een ring gekocht maar ik zal toch twee keer denken voor ik er nog iets zou kopen. Waarom behandel je je klanten zo vraag ik me altijd af. Dat is toch echt geen reclaam. Dju toch.

11:29 AM  
Blogger Petra said...

Heel vervelend zulke slechte service. Dat er een fout wordt gemaakt, alla, maar probeer daar dan niet de klant de schuld van te geven! Ik heb, weliswaar met heel andere goederen, ook een keer zoiets aan de hand gehad met HollandbyMail en nu, jaren later, raad ik mensen nog steeds af bij hen te kopen. De klant is er helemaal niet belangrijk!

1:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dan is service hier in Amerika toch wel heel anders...

Gelijk heb je om je gal eens te spuien op het internet... De mensen die nu zijn naam googlen (om ginds misschien juwelen te kopen), zullen nu je blog kunnen lezen. Dat betekent misschien wat klanten minder... Had hij maar betere service moeten verlenen. Misschien dat hij in de toekomst toch wel anders zal reageren...

Groetjes,

3:50 PM  
Blogger Kristel Holsbeek said...

Idd zeg eens een beetje respect voor de klant hé!!!
Dit is toch niet leuk hoor.

6:25 PM  
Blogger saskia said...

Amaai zeg,

mijn reactie zou precies dezelfde zijn (en ja Pieter zou de mail moeten herschrijven en ja k zou moeite hebben om niet de boel kort en klein te slaan).

Anyway, negatieve reviews schrijven is zeer powerfull (zie je, k woon hier te lang, k kan niet meer op de correcte nederlandse woorden komen). Pieter heeft ooit iets negatiefs over een bedrijf op amazon gepost, waar we iets besteld hadden en niet tevreden van waren. Zeer kort nadien een telefoontje met de vraag om de review weg te halen, we zouden dan ook gratis dit of dat enzo krijgen...

7:49 AM  
Blogger @nn said...

Als je ondertussen in de States een betrouwbaar adres hebt gevonden mag je me dat altijd doorgeven. Mijn trouwring had een klein diamantje en dat is er tijdens het opmaken van de kinderbedjes ooit uitgeraakt en niet meer gevonden. Kun je je al inbeelden? Ik heb dus een trouwring met een gaatje in, door de jaren (20jr huwelijk) is de ring ook gezet naar de vorm van mijn vinger en een half jaar geleden moest hij af (was nog nooit van mijn vinger geweest) voor een heelkundige ingreep en sindsdien krijg ik hem niet meer aan. Nu hangt hij aan mijn sleutelbos te bengelen, is ook wel leuk hoor maar als ik eens een betrouwbaar adres weet laat ik hem toch maar weer eens in orde zetten.

4:48 PM  
Blogger Zaandra said...

Wij hadden ook overwogen onze trouwringen daar te kopen maar uiteindelijk iemand gevonden die ze voor ons heeft gemaakt. Tot nu (na een jaar) zien ze er nog feilloos uit;-) Misschien geen slecht idee om een review te schrijven over hem, als er daar al een specifieke site voor bestaat!

2:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

beste, wij hebben een winkel en verkopen al 7 jaar de trouwringen van Nico Taeymans. Om eerlijk te zijn hebben wij in die 7 jaar nog nooit problemen gehad met juwelen van Nico Taeymans, en zeker niet met trouwringen, omdat normaal gezien de kwaliteit altijd hééél goed.
Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan en dan is het natuurlijk heel spijtig dat je niet geholpen wordt.
Daarom is het soms interessant om ze bij een kleinere winkel te kopen (bij ons dus :-))) ). Probleem is dat je bij de 'fabrikant' soms gewoon een nummer bent, en wij als 'kleine zelfstandige' toch wel een betere service kunnen geven en meer flexibel zijn.
Dus mocht je nog op zoek zijn naar juwelen of herstelling zoeken, neem gerust even met ons contact op
mvg
Tino
www.aura-online.be

1:16 AM  
Anonymous Jeroen said...

Ook wij verkopen sieraden van Nico Taeymans. Tot op heden hebben wij nooit klachten gehad over zijn ringen.
Het gaat hier natuurlijk ook niet over een slecht product maar om de manier hoe een probleem wordt opgelost. Ik kan mij de teleurstelling voorstellen.
Mijn advies zou zijn: koop als het mogelijk is trouwringen of andere dergelijke producten in je eigen omgeving het liefst door aanraden van iemand anders

8:16 AM  
Blogger Unknown said...

Met de jaren is het met de klantenservice van Nico Taeymans nog niets verbeterd... integendeel.

Wij bestelden er een speciaal juweel aan de hand van voorbeeldfoto’s en duidelijke beschrijvingen. Bij aflevering bleek het gemaakte juweel veel dunner en lichter dan wat we besproken hadden. Nico Taeymans wou het eerst wel opnieuw maken maar dan zouden we nog eens meer dan 20% moeten bijbetalen. Toen we hier niet mee akkoord gingen weigerde Nico Taeymans om nog iets verder voor ons te maken maar weigerde hij tegelijk ook om ons terug te betalen.

Uiteindelijk konden we niet anders dan een waardebon te aanvaarden. Deze bleek echter maar 3 maanden geldig te zijn en toen we deze wilden gaan besteden in zijn winkel kregen we als absolute toppunt te horen dat we hier niet meer binnen mochten!

Nico Taeymans verplichtte ons dus eerst om een waardebon van zijn winkel te aanvaarden en vervolgens weigert hij ons toegang tot zijn winkel zodat we de bon niet kunnen gebruiken.

Klantenservice volgens Nico Taeymans is in onze ogen dus pure oplichterij.
Hoe deze winkel nog steeds bestaat is niet te begrijpen.

4:58 AM  

Post a Comment

<< Home