Thursday, December 13, 2007

Brrr...

Het is de afgelopen dagen serieus afgekoeld in San Francisco en omgeving. 's Nachts vriest het zelfs (niet in San Francisco natuurlijk, dat is blijkbaar zo goed als onmogelijk) en overdag is het koud (maar mooi) weer. Vandaag haalden we een maximum van 14 graden, onder een stralend blauwe hemel en een heerlijk winterzonnetje.

Het temperatuurverschil is ook te merken aan de drankjes van de mensen: Opeens zie je veel minder frappucino's (de koude drankjes van Starbucks) in het straatbeeld en veel meer koffie's allerhande (warme drankjes dus). En daardoor heb ik vanmorgen mijn bus gemist: het duurt langer om iedereen warme ipv koude koffie te geven, dus ik stond langer aan te schuiven, bijgevolg twee kostbare minuten verspeeld en lap, daar reed de 31 voorbij. Gelukkig is het mooi en droog weer, dus het is niet zo erg om met een hete koffie op de bus te staan wachten.

En het rare is dat de mensen hier absoluut geen toegevingen willen doen aan het weer, of toch niet wat betreft hun schoeisel. De meesten lopen nog steeds rond op flipflops of in schoenen zonder kousen, en dat gecombineerd met een jas en sjaal. Ik heb al lang de winterkousen en laarzen uitgehaald want anders bevriezen mijn voeten, een winterjas heb ik wel gekocht afgelopen weekend (in de winter-solden, terwijl de winter nog steeds niet officieel begonnen is!) maar nog niet aangehad (daar is het niet koud genoeg voor). Maar ik heb zo'n vermoeden dat ik heel blij zal zijn met mijn nieuwe winterjas, volgende week in Belgie. ;-)

2 Comments:

Blogger Petra said...

Katja en Saskia lopen hier vrijwel de hele winter nog op flip flops! Onvoorstelbaar! Ik heb dan zware laarzen aan, maar hen deert het niet. Ik vind het geen gezicht!

5:54 PM  
Blogger Kevin said...

Ik moest toch even lachen toen je zei dat het koud was met 14 graden :) Als we hier het vriespunt halen vind ik het al warm! En toch lopen hier ook nog veel mensen rond met korte broeken en flip flops...onvoorstelbaar!

3:12 PM  

Post a Comment

<< Home