Tuesday, November 27, 2007

Sushi

Vorige week heb ik voor de eerste keer in mijn leven sushi gegeten in een 'echt' sushi-restaurant. Ik had al wel eens een sushi-hapje gegeten, maar nog nooit een volledige maaltijd. Schandalig eigenlijk, dat het zo lang geduurd heeft, maar ja, d'er is hier zoveel lekker eten dat ik er nog niet aan toegekomen was. ;-)

En sushi eet je dus blijkbaar met stokjes! Gelukkig waren er geen camera's voorhanden om mijn gesukkel vast te leggen want het was weer de moeite. Mijn oog-hand-coordinatie zal wel nooit iets worden. Ach, zelfs gewoon mijn eigen twee handen coordineren is een evenement. ;-) Gelukkig ging het na een tijdje beter, en kreeg ik zo af en toe een hapje sushi binnen dat niet eerst 25 keer van tussen de stokjes was gevallen. Het enige probleem was dat mijn mond wat te klein was voor die sushi-stukjes en dat dat het eten nogal moeilijk maakte.

Maar lekker was het wel, dus dat gaan we zeker nog doen. Blijkbaar zijn er nogal wat sushi-restaurants in de stad, en hebben we nu het beste uitgeprobeerd, volgende keer gaan we het hipste (volgens Bart en Sofie) uitproberen. Ik ga me alvast een paar oefen-stokjes aanschaffen zodat ik de mensen niet meer ten schande maak als ze met mij op restaurant gaan. ;-)

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dan kunnen we in ieder geval met z'n twee gaan oefenen, want ik heb de techniek ook nog niet (helemaal) door :-).

7:39 AM  
Blogger Sofie & Bart said...

En dan ben je nog vergeten te vertellen dat we meer dan twee uur moeten wachten hebben voor een tafel. En dat we, wanneer we eenmaal een tafel hadden, nog een half uur hebben moeten wachten op onze eerste sushi. Maar 't was wel lekker!

7:47 AM  
Blogger Annemiek said...

Ha, dan ben ik toch nog niet de enige (of misschien nu wel) die nog nooit sushi gegeten heeft :)

9:22 AM  
Blogger Lai Tjong Chan said...

Als je graag sushi eet, kan je een keertje de restaurants proberen in Japantown San Francisco (aan Geary Blvd met Laguna, Buchanan, Webster Street). Daar heb je uitgebreide keuze aan restaurants waar ook de gewone Japanner gaat eten. Bovendien ook nog andere type Japans eten als udon, soba, ramen, sashimi, etc... Voor de fun kan je ook sushi met verschillende soorten verse vis van een rollende band eten bij Isobune Sushi. Wij vonden het daar heel lekker en ook heel vers.

3:21 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Isobune is inderdaad een ervaring. Op de achtergrond spelen ze daar hevige techno muziek en de bootjes varen ook snel rond zodat je je in no time aan een hevig tempo vol eet. Je moet wel oppassen dat je een schoteltje pakt dat nog niet te lang aan het rondtouren is. Vroeger kwamen wij hier ook wel graag, maar we hebben daar is een slechte ervaring gehad met een hostess die ons van de wachtlijst geschrapt had na 1u30 wachten... (Heb dan ook een hele slechte Yelp review gegeven).

8:28 PM  
Blogger Annelica said...

Ik kan ook echt wel genieten van lekker Japans eten en sushi-restaurantjes met van die rondrijdende-sushi-bootjes. Enige probleem is dat ik geen rauwe vis door mijn keel krijg. Ik moet dus altijd op zoek naar de veggie-sushi!

12:55 AM  

Post a Comment

<< Home