Sunday, November 18, 2007

Shopping Expeditie

Gisteren zijn Dave en ik op shopping-trip naar Gilroy geweest. 's Ochtends vroeg vertrokken met de huurauto en de nodige Starbucks-koffie, en dan anderhalf uurtje rijden naar het zuiden. Onderweg werd het warmer en warmer, en toen we in Gilroy aankwamen, was het 24 graden (net iets warmer dan de 17 die we in SF hadden).

Het begin was veelbelovend: op anderhalf uur tijd hebben we slechts 2 winkels bezocht (Banana Republic en een schoenenwinkel), en daar hebben we dan ook veel buitengesleept. Na een lunchpauze bij In 'n Out Burger, hadden we nieuwe krachten opgedaan om verder te shoppen, want er wachtten nog 143 winkels op ons! Daar hebben we uiteindelijk toch nog 4 uurtjes voor nodig gehad. Veel winkels (alles met keukenspullen) zijn we voorbij gewandeld, en sommige winkels (Calvin Klein) zijn we terug buitengewandeld toen we de rij wachtenden voor de kassa zagen.

Ik was op zoek naar een deftige winterjas, zwarte laarzen met hak, en bruine laarzen zonder hak. En heb ik dat gekocht? Nee, natuurlijk niet! ;-) Wel een rok, een trui, 2 t-shirts, 6 paar sokken, een lange vest, 2 camisoles (mooi woord vind ik dat),... Ook Dave moet weer een tijdje niet gaan winkelen: met 5 t-shirts, 2 truien en een paar schoenen kan hij ook weer een tijdje verder.

Zo'n outlet shopping center is een van de dingen die we zeker gaan missen als we terug naar Belgie verhuizen. En zeg nu niet dat er een outlet center is in Maasmechelen want dat is echt 'peanuts' vergeleken met wat je hier vindt. ;-)

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Inderdaad, Maasmechelen is peanuts tegenover Gilroy. En de kortingen daar zijn ook niet vergelijkbaar met de outlets in de U.S.

4:11 PM  
Blogger Sylvia said...

Toen wij nog in Belgie woonden gingen we ook wel eens naar Maasmechelen...... toen vonden we het wel leuk maar vergeleken met hier is het natuurlijk een lachertje! Heerlijk die shopping malls en dan vooral de outlets. Shop till you drop.......

4:44 AM  
Blogger Annelica said...

Ok die shopping outlet centers vond ik ook echt leuk (en leve de Banana Republic!). Maar geef mij toch maar de gezelligheid van een shoppingstad zoals Antwerpen ...

9:00 AM  
Blogger eltieke said...

Hmm... tot nu toe heb ik me nog niet kunnen laten bekoren door de shopping malls. Meestal doen wij er 1.5u over gans om een shopping mall te doorwandelen en dan hebben wij het wel gezien. Maar Gilroy schijnt wel spectaculair te zijn, dus binnenkort eens de ultieme test ondergaan ;)

11:51 AM  
Blogger saskia said...

Nogthans hangen er een hoop deftige winterjassen in de rekken. En ik moet duidelijk ook eens naar een outlet, want die ene mooie winterjas bij GAP, zou k toch voor een zachter prijsje op de kop willen tikken.

12:15 PM  

Post a Comment

<< Home