Friday, November 02, 2007

Werk

De kogel is door de kerk: Ik begin maandag bij mijn nieuwe werkgever. Spannend! Mijn eerste job in 2 jaar tijd (laat ons het fiasco van vorig jaar bij de internet start-up maar even buiten beschouwing laten). Kan ik nog luisteren naar een baas? Zal ik op tijd opstaan? Zal ik mijn luxe-leventje niet te erg missen? ;-)

De nieuwe werkgever is een bedrijf in de toeristische sector (dat verklaart het lage loon) dat georganiseerde reizen verkoopt aan touroperators, B-to-B dus. Mijn takenpakket is heel gevarieerd: ik start met wat vertaalwerk (Frans naar Nederlands, yikes, da's al lang geleden, maar wel een goede voorbereiding voor een terugkomst naar Belgie), daarna wat sales (mmm, ben heel benieuwd wat dat gaat geven, misschien vind ik mijn roeping wel) en dan mag ik 'quotes' opmaken. Die 'quotes' zijn de reden dat ik deze job heb aangenomen, het wil zeggen dat ik de reizen van a tot z moet plannen, en da's iets wat ik voor onze eigen reizen ook doe (ik ben waarschijnlijk een van de weinige mensen die met een volledige dagplanning op reis vertrekken, compleet met routebeschrijvingen, reservaties van hotels, beschrijvingen en openingsuren van bezienswaardigheden, toegangskaarten voor attracties en ingecalculeerde rusttijden). ;-) Ik heb me nooit durven voorstellen dat dat iets was waar ik geld mee kon verdienen.

'k Ben er zelfs in geslaagd om een iets hoger loon te bedingen dan wat ze me aangeboden hadden, toch wel 2.000 dollar per jaar meer (wat het gewoon een iets minder slechtbetaalde job maakt, maar toch nog steeds slechtbetaald). Ik heb ook recht op 6 betaalde feestdagen per jaar, en toch wel 10 vakantiedagen. Joepie! Dus, excuseert u mij, ik ga effe genieten van mijn laatste dagen vrijheid. ;-)

6 Comments:

Blogger saskia said...

Proficiat.

En nee Marijke, er lopen nog zulke gekken rond. De laatste echte reis die Pieter en ik gedaan hebben was een trektocht door Schotland en k wist zelfs waar de supermarkten waren, waar we zelf konden koken, wat alle restaurants waren. Alle slaapplaatsen op voorhand geboekt, winkellijstjes gemaakt voor elke supermarkt zodat we wisten waar we hoeveel lunch moesten kopen. Ik kende alle treinuren, busuren, etc ... (jaja, de meeste denken nu nog zo een freak :))

En gelukkig maar, want Pieter doet dat werk echt niet graag, maar apprecieert het enorm dat er niet te veel toeval bij komt kijken :) Dus ookal is je job slecht betaald, dat laatste deel wil ik ook nog wel doen als mensen mij ervoor betalen :)

12:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gefeliciteerd!! lijkt me een super baan. En ja, ook ik plan tot in detail. De planning wordt niet altijd gevolgd, maar hij is er wel!

3:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Proficiat Marijke! Ik hoop dat je wel nog je vakantie naar België kan nemen in december? En ja, helaas heb ik altijd gehoord dat een job in de toeristische sector nooit goed betaalt, maar toch goed dat je nog wat opslag hebt kunnen bedingen.

5:18 PM  
Blogger Kristel Holsbeek said...

Een dikke proficiat met je nieuwe baan....moet toch een fles champagne op gedronken worden hé;-) Santé!

1:49 PM  
Blogger Annemiek said...

Proficiat met je baan! Of moet ik zeggen gecondoleerd? Ik hoop dat je het heel leuk zult vinden.

4:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Proficiat!

Je pourrais t'aider avec tes traductions du français vers le néerlandais si un jour le besoin se présente ;-)

Bisous
Liesbet

11:44 AM  

Post a Comment

<< Home