Thursday, October 25, 2007

Lunch in de Provence

Dave en ik hebben vanmiddag genoten van een lekkere lunch buiten op het terras van Mistral met zicht op de baai. Het eten was heerlijk, we hebben jambalaya (geen idee of dat een Nederlands woord is), ratatouille, macaroni and cheese, potato confit en 'snapper' (da's blijkbaar ook de Nederlandse naam van die vis) geprobeerd. Klinkt allemaal heel chique en het was ook niet goedkoop, maar het werd wel op een papieren bordje geserveerd en met plastic bestek gegeten. ;-) De lemonade was verfrissend, de geur van duiven en zeemeeuwen die daar rondhingen in de hoop op restjes was dat iets minder. En het was er rustig, tot ineens het brandalarm afging ('t was een oefening, gelukkig maar, want wij waren niet van plan ons eten achter te laten). Een lunch met contrasten dus... Gevolgd door een rustige wandeling langs de baai naar huis.

De branden in Zuid-Californie zijn bijna onder controle, en hoe erg het ook is voor de vele honderdduizenden mensen die gevlucht zijn en de honderden die hun huizen verloren hebben, sommige foto's van de verwoesting zijn wondermooi. Deze foto stond vanmorgen in de SF Chronicle, onze lokale krant. (Los Angeles Times photo by Irfan Khan via Associated Press)

2 Comments:

Blogger eltieke said...

Dag Marijke,

bedankt voor je reactie op mijn blog... aangezien ik hier zowel op de blog als in de streek nieuw ben en alles nog in experimentele fase zit, heb ik per ongeluk mijn 'post' gedelete, waardoor ik ook jouw 'comment' kwijt ben... sorry hiervoor.
gelukkig heb ik je blognaam nog onthouden !
fijn dat er nog Belgen in de buurt zijn, hoewel ik eigenlijk geen Belg ben, maar een Chinese met Nederlandse nationaliteit. mijn echtgenoot is een Chinees met Belgische nationaliteit. ja blog zal zeker van pas komen bij onze eerste zoektocht hier !

met vriendelijke groeten,
Lai Tjong

4:59 AM  
Blogger Annelica said...

Toevallig zag ik deze morgen net diezelfde foto in De Morgen gepubliceerd staan en heb ik er even bewonderend naar zitten kijken. Echt een prachtige foto. Spooky.

1:32 AM  

Post a Comment

<< Home