Tuesday, October 30, 2007

Bibber

Ik zit hier te bibberen in de zetel want ik heb net de langste en zwaarste aardbeving van mijn leven meegemaakt. ;-) Een deftige 5.6, die echt wel secondenlang aanhield. En als je dan zoals ik alleen thuis in je pijama in de zetel zit, begint je hartje wel wat sneller te kloppen. Ik zat te denken: "Mmm, de wind begint precies wel op te steken. En nu gaat die weer liggen. Ooh nee, het begint opnieuw, dit is een aardbeving. Is het een aardbeving? Weer gedaan. Misschien is het geen aardbeving. Mmm, nog gedaver, ik denk dat het echt wel een aardbeving is. Wat moet ik nu doen? Zal ik naar buiten gaan? Shit, ik heb mijn pijama al aan, eerst andere kleren aantrekken. Maar ik durf niet uit de zetel komen want de vloer beweegt. Shit!" Ja, ja, stoere Marijke, alleen in haar schommelstoeltje achter de computer. ;-) Toen het voorbij was, heb ik Yelp opengezet om te checken of het echt een aardbeving was, en ja hoor, een 5.6 met epicentrum in San Jose (d'er waren al verschillende 'threads' op het forum). En ondertussen heb ik Dave gebeld want die zit in de East Bay (verder van het epicentrum) om te checken of die zeker niet op Bart (Bay Area Rapid Transit) zat, want de tunnel waar Bart door moet, is nog niet 'earthquake proof'. Gelukkig zit Dave nog in Walnut Creek.

Okay, ik ga voorzichtig rechtstaan uit de zetel en een grote pot 'creme glace' (chocolate chocolate chip van Haagen Dasz) uit de diepvriezer halen en leegeten. Ik heb dat verdiend, vind ik. ;-)

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hier in San Jose was het ook serieus schrikken. Misschien wordt het toch eens tijd voor een 'earthquake-kit'.

10:12 PM  
Blogger eltieke said...

Dag Marijke,

In Mountain View heeft het ook stevig geshaket. We waren net in een resto aan het eten toen het begon. Het leek net of we op een berg gelatinepudding zaten. Wel effie schrikken. En mijn man en ik zijn hier nog maar een dikke maand verhuisd...

2:15 AM  
Blogger marijke said...

Ik heb gisteren onmiddellijk onze 'earthquake kit' nagekeken, en de batterijen in de radio en flashlights gestoken.

@eltieke: Dat was een stevige aardbeving om mee te beginnen. Proficiat!

7:30 AM  
Blogger Sofie & Bart said...

Wij hebben er niks van gemerkt. Raar he.

8:14 AM  
Blogger Annemiek said...

Brr, griezelig zo'n aardbeving. Gek genoeg was de eerste keer dat ik er een meemaakte in Indiana, en de tweede keer in Nederland, iets van een 5.2 Je schrikt je rot!

9:57 AM  
Blogger Petra said...

Ik hoorde het op het nieuws net. Gelukkig zeiden ze, dat de kans op een ergere schok in de komende paar dagen maar 5 tot 10% is en dat er verder geen schade was. Kan me voorstellen, dat je dan even flink schrikt!

10:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik wist niet of jullie het ook goed gevoeld hadden... blijkbaar wel dus. Het was hier inderdaad ook echt wel een beetje scary. Misschien toch ook maar eens denken aan (meer) extra water etc.

4:10 PM  

Post a Comment

<< Home