Friday, November 23, 2007

Happy Turkey Day!

Gisteren (donderdag) was het hier Thanksgiving, oftewel National Turkey Day. Ik had er eerder over moeten schrijven, maar donderdagavond was ik nog helemaal in een "food coma" en vandaag (vrijdag) moest ik gaan werken.

We hebben Thanksgiving doorgebracht bij Tom & Roosje, samen met Sven & Veerle, en Bart & Sofie. Iedereen had een gang klaargemaakt, en wat hebben we gesmuld! Voorafjes, een ongelooflijk lekkere soep (de enige 'light' gang van de hele maaltijd), heerlijke kip met aardappelgratin en groentjes, en als dessert 'strawberry shortcake' (mmm). Al dat lekkere eten, gezellig onder vrienden samenzijn, nu begrijp ik het Thanksgiving-principe. ;-)

En vandaag was het dan weer Black Friday, de jaarlijkse 'recovery' van het feit dat de meeste winkels een volledige dag gesloten waren op Thanksgiving. Een hoogfeest voor de consumptie-maatschappij! Winkels openen 's nachts de deuren, mensen staan rijendik aan te schuiven om toch maar die plasmatv te kopen (die 30% goedkoper is dan op andere dagen, maar die ze eigenlijk toch nog steeds niet kunnen betalen zodat ze volgend jaar op Thanksgiving geen centjes hebben om kalkoen te eten, maar kom, ze kunnen wel football op groot scherm volgen). Ik ben gewoon een dagje gaan werken, lekker rustig, want de meeste van mijn collega's waren nog niet terug op kantoor. En daarna ben ik zo snel mogelijk naar huis gekomen want de horden shoppende medemensen waren niet te overzien, en ik had geen zin om me daar tussen te mengen.

De laatste rechte lijn naar Kerstmis is bij deze officieel ingezet (de dag na Thanksgiving is het officiele begin van de kerstperiode in de VS)...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home