Friday, November 30, 2007

My Commute

Amai, door die nieuwe job heb ik helemaal geen tijd meer om te bloggen. Dus vandaag combineer ik de twee, een postje over mijn 'commute', oftewel mijn nieuwe ochtend-routine. ;-)

5.59am: Net voor de wekker gaat, spring ik uit bed en vertrek naar de badkamer (op dagen dat ik mijn haar was 's ochtends, als dat niet het geval is, sta ik pas om 6.20am op).
6.35am: Ik trek de voordeur achter me dicht, ren naar de lift en steek de oordopjes van mijn iPod in mijn oren.
6.36am: Afhankelijk van mijn ochtendhumeur geniet ik van muziek van Die Toten Hosen (ai, een beetje agressief vandaag), De Mens (ik heb heimwee), of 'shuffle' (ik ben in the mood voor verrassingen).
6.38am: Ik geniet van de wondermooie kleuren van de ochtendhemel boven de baai (roze met blauw, geel en oranje).
6.40am: Ik stap op de shuttle-bus richting Financial District (da's een van de 'perks' van ons complex, elke ochtend en avond brengt een shuttle-bus ons van het centrum van de stad naar het appartement).
6.45am: Ik stap uit de shuttlebus, op Market Street, en kijk of er een '31'-bus aankomt.
6.46am: Ik zie geen 31, dus ik stap binnen bij Starbucks en bestel een 'venti non-fat latte with whipped cream'.
6.48am: Ik meng de 'whipped cream' door mijn koffie, duw de deur open en zie een 31 voorbij rijden.
6.49am: Mijn eerste vloek van de dag "Die kl***bus!"
6.49 - 7.04am: Ik geniet van mijn koffie, de muziek en de stad die wakker wordt.
7.05am: Daar is de 31. Ik probeer mijn koffie te verstoppen voor de buschauffeur ("drinking, eating and smoking are prohibited on all muni vehicles"), en betaal 1,50 dollar voor mijn ritje door 'the getto'.
7.08am: De bus draait Turk Street op, ik zie mijn eerste dakloze(n) van de dag.
7.10am: De bus is op het kruispunt van Turk en Jones, ik zie mijn eerste drugsdeal van de dag.
7.14am: Mijn halte (Eddy & Van Ness). Ik stap uit de bus, en wandel (lees: ik doe 10 stappen) naar de voordeur van ons kantoor.
7.15am: Naar goede gewoonte werkt mijn badge niet (geef mij eender welk stuk technologie in handen en ik zorg ervoor dat het niet meer werkt), aldus volgt mijn tweede vloek van de dag ("Die kl***badge!").
7.16am: Ik stamp tegen de voordeur en deze gaat open (zo werkt die badge dus), wandel 36 treden omhoog, open de deur naar het kantoor, en steek ook daar de lichten aan.
7.17am: Ik zit aan mijn bureau, open mijn skype-account (verplicht bij ons op het werk, hoe 'cool' is dat?!, als je niks beters te doen hebt, stuur me dan eens een berichtje op Marie De Bondt, da's mijn naam daar want ze kunnen mijn echte naam niet uitspreken), check mijn email en begin mijn werkdag.

En u? Hoe begint u de werkdag? ;-)

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik sta op om 9:15 en spring onder de douche. Verlaat mijn apt om 9:30. Rij 4 minuten naar het werk. (Geen drug dealers op El Camino Real in Santa Clara. Er valt hier eigenlijk absoluut niets te beleven...) Ga naar het bedrijfsrestaurant ("We Proudly Serve Starbucks Coffee!"). Bestel voor $2.75 een banaan en een raspberry granola with yogurt, die het sympathieke meisje aan de kassa al bij uit de frigo haalt zodra ze me door de deur ziet binnenkomen. Aan het werk om 9:45...

30 minuten tussen slapen en aan het werk voor maximale slaapoptimizatie. Ik kan daar wel mee leven...

6:27 PM  
Blogger Annelica said...

Oh hemel, na dit gelezen te hebben, lijken mijn ochtenden super-rustig. En maar goed ook want ik heb een MEGA ochtendhumeur. Hoewel, met een Starbucks koffie in mijn hand, zou ik 's ochtends alles wel aankunnen :-)

12:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

6.15u : wekker voor de eerste keer
6.25u : wekker voor de tweede keer
6.35u : wekker voor de derde keer en dan uit bed (met veel gezucht)
6.45u : op de hometrainer en een half uurtje sporten
7.15u : kids wakker maken en onder de douche
7.25u : kids voor de tweede keer wakker maken (van wie zouden ze dat toch hebben???) Ondertussen tanden poetsen, aankleden en schminken
7.35u : kids uit hun bed jagen
7.40u : ontbijt
8.00u : kids aankleden en hun tandjes poetsen
8.20u : boterhammetjes maken voor de kids, boekentassen klaarmaken en sokken en jassen aan
8.30 u : naar de schoolbus en dan kan ook voor mij de dag beginnen!

Hier geen koffie, maar een heerlijke kop kruidenthee...

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.inof

5:57 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Bij ons: wekker om 6u30. Blijven liggen tot 7u. Douchen. Toastje eten. Boterhammekes maken. Tegen 7u50 fiets naar beneden dragen. En dan tussen het ochtendverkeer 8th street afrijden en dan op Townsand wedstrijdje koers met de andere fietsers (er zijn maar 16 fiets plaatsen op de trein van 8u14). Tegen 8u op de trein. Uitblazen en e-mail checken. Dan 35 minuten trein tot Palo Alto. Daar terug de fiets op voor een 2-tal kilometer bollen richting Clark. Tegen 9u op mijn bureau. Zalig rustig, want de rest komt pas tegen 10-11u binnen. Laptop installeren en ondertussen een thee maken.

8:01 PM  
Blogger Kevin said...

Wekker gaat af om 6u, ik sta op om 6u20...eet wat ontbijtgranen, neem een douche, kleed mij aan en ga door de keuken naar mijn bureau, alwaar ik de computer opstart en begin te werken :)

8:45 PM  
Blogger Sylvia said...

6.15 uur: wekker gaat
6.30 uur: opstaan en man en kind wakker maken. Snel een joggingbroek aantrekken.
6.45 uur: brood uit de broodmachine halen, gezamenlijk een boterhammetje eten en een NL kopje koffie drinken
7.00 uur: in de auto stappen om man naar metro te brengen
7.20 uur: weer terug thuis, ontbijtboel opruimen, kind aankleden, zelf douchen en aankleden.
8.00 uur: lunchpakketje klaarmaken voor kind.
8.15 uur: even snel emails checken
8.30 uur: naar de schoolbus lopen
8.40 uur: weer terug thuis.....

7:06 AM  
Blogger Annemiek said...

Leuke commute heb je :)

Hoe begint mijn werkdag? 5.30 opstaan, douche, even wat eten, emails kijken en 6.20 wegrijden. 6.35 ziekenhuis koffie halen, 6.37 begin werk, soms "hit the ground running"

8:08 AM  

Post a Comment

<< Home