Saturday, December 15, 2007

Speelgoed?!

Mijn ouders waren vroeger toen ik klein was nogal streng wat betrof het speelgoed dat mijn broers en ik kregen. Geen speelgoed-geweren, geen namaak-sigaretten,... Moeilijk te aanvaarden voor een kind op die leeftijd, maar later heb ik ingezien dat dit een zeer wijze beslissing was. U begrijpt mijn ontzetting toen Dave en ik vandaag in Target dit stuk speelgoed zagen liggen:


En dat wordt dan verkocht onder de noemer "learning toys"! Want als je op de toetsjes met een tekening duwt, hoor je de naam van het product. Zo stonden wij dus in Target te luisteren naar dit stuk speelgoed dat onzin uitkraamde als "Chicken McNuggets". Is dat nu echt een woord dat 2tot3-jarigen moeten kennen? Wat is er gebeurd met het speelgoed-kruidenierswinkeltje? Spelenderwijs woordjes leren wordt vervangen door spelenderwijs verslaafd geraken aan McDonalds. Waar gaat de wereld naartoe? ;-)

PS: Kost slechts 10 dollar.

1 Comments:

Blogger Annelica said...

Ai-ai-ai, qua 'learning toy' vind ik dat toch ook maar twijfelachtig ja. Hier moet overal waar kinderen mee spelen K3 opstaan, maar dat toch nog liever dan MacDonalds...

11:23 AM  

Post a Comment

<< Home