Friday, January 25, 2008

Company Party

In de Verenigde Staten wordt er veel belang gehecht aan de jaarlijkse 'company party', die meestal in de kerstperiode gehouden wordt. De uitnodiging komt compleet met 'dress code' en er worden handleidingen geschreven over wat je moet en wat je zeker niet mag doen. Met stip op 1: Nooit dronken worden op een company party! Ik wist dus helemaal niet wat te verwachten van onze company party, maar blijkbaar nemen Fransen feestjes iets minder strikt op dan Amerikanen...

Donderdagavond was het eindelijk feest voor ons. Plaats van het gebeuren was een restaurant in de stad dat we veel gebruiken voor onze tours. Het eten was niet spectaculair, maar de wijn was uitstekend (de baas had meer dan 40 flessen wijn meegebracht bij het diner met 37 mensen, waaronder Chateauneuf du Pape). Er werden spelletjes gespeeld, waarbij bleek dat wij in een zeer competitief team zaten en dus gewonnen hebben (weeral 2 Starbucks kommen en gift cards rijker). Er werd gedanst, en er werd in hoofdzaak gigantisch veel gedronken. Toen het restaurant sloot, zijn we met wat collega's naar een bar getrokken, en aangezien de baas besliste om ook daar de rekening volledig te betalen, heeft iedereen zich goed laten gaan. Ik ook, moet ik eerlijk bekennen. Maar 't was plezant, ongelooflijk, en de conversaties waren (voor zover ik me herinner) hilarisch! Gelukkig was Dave erbij om me naar huis te brengen, want vanmorgen toen ik naar het werk vertrok, was ik nog steeds dronken. En ik was niet de enige, iedereen die op het werk aankwam, had flessen water en pijnstillers bij. 't Was een gezellige boel op kantoor vandaag. Vooral toen bleek dat er foto's genomen zijn, die nu op de server staan, zodat iedereen nog wat kon nagenieten (of kon bedenken "Mmm, heb ik dat gedaan?"). ;-)

1 Comments:

Blogger Annelica said...

Hm, je maakt me nieuwsgierig naar die foto's...

10:27 AM  

Post a Comment

<< Home