Saturday, January 19, 2008

Superbowl 2008

Op 3 februari is het weer zover: Superbowl! De hoogdag voor elke zichzelf respecterende American Football fan, waar ik mijzelf zeker niet bij reken. Ik ben erin geslaagd tijdens ons verblijf in San Francisco nog nooit een American Football wedstrijd te zien, zelfs niet op televisie. En geloof me dat dat een hele prestatie is in deze weken voor de Superbowl nu elke zender American Football op het programma heeft staan. Ook dit jaar zal ik het feestje weer moeten missen, aangezien Dave en ik dat weekend in Sonoma Valley zitten (ik ga daar mijn verdriet om mijn dertigste verjaardag wegdrinken).

En toch weet ik veel over American Football: Ik weet bijvoorbeeld dat de 'quarterback' (geen idee wat die op het veld doet, maar volgens kenners is het een zeer belangrijke speler) van de Dallas Cowboys Tony Romo is, en hij heeft een relatie met Jessica Simpson (zangeres en blonde bimbo). Jessica mag echter niet meer naar de wedstrijden van haar lief komen kijken, want als zij in de tribune zit, kan Tony zich niet concentreren en verliezen de Cowboys. Daarom spelen de Cowboys straks niet in de Superbowl, ze hebben vorig weekend namelijk verloren van de New York Giants. En da's niet omdat Jessica in de tribune zat (nee, zij was wijselijk thuis gebleven omdat ze de woede van de Dallas Cowboys fans niet op haar nek wou halen, moesten die verliezen), maar wel omdat de New York Post (een krant) een look-alike van Jessica in de tribune had gezet om Tony te 'jinxen'. American Football, het heeft zo z'n charmes! ;-)

1 Comments:

Blogger saskia said...

Ik kwam er vorige week per ongeluk achter dat the chargers (San Diego) nog 1 wedstrijd verwijderd zijn van de super bowl. Een van mijn kotgenotes wist mij dat te vertellen. Ik heb vorig jaar denk k superbowl gekeken, maar k dacht dat tijdens thanksgiving was. Ik vond het maar saai.

Gelukkig is UCSD een zichzelf respecterend unief en heeft het geen football team (schande!). Blijkbaar hadden ze de eerste jaren van hun ontstaan er een, maar na een of andere zware nederlaag tegen caltech (zeer kleine unief, waar ze niet aan sport doen), geen team meer.

5:36 PM  

Post a Comment

<< Home