Sunday, January 20, 2008

Jogging-Broek

Vandaag was het eindelijk zover, ik heb een typisch San Francisco verschijnsel overgenomen (misschien zie je dit ook in andere steden in Amerika), eentje waarvan ik nooit had gedacht dat ik eraan zou toegeven: Ik ben vanochtend in joggingbroek op coffee run geweest! ;-) Laat me het uitleggen...

Veel vrouwen gaan hier tijdens het weekend 's ochtends in joggingbroek en t-shirt koffie halen, dat is iets wat ik in Belgie nooit gezien heb (ik heb nog nooit iemand pistolets zien halen bij de bakker in een joggingbroek, in Schoten gebeurt dat niet). In de zomer worden er natuurlijk flipflops bij gedragen, in de winter (lees: als het kouder is dan 15 graden) mottige ugg's. De joggingbroek is bij voorkeur 'velvet' en d'er moet een tekst op de bips gedrukt staan ('juicy' draagt de voorkeur weg omdat Juicy Couture een zeer bekend en duur merk is, maar andere rommel mag ook, 'don't touch' enzo afhankelijk van de graad van marginaliteit van de eigenares). Nog in geen honderdduizend jaar zal je mij betrappen in een broek met 'juicy' (of eender welke tekst) op mijn poep, en ook ugg's zal ik nooit van mijn leven aantrekken. Maar ik heb me twee weken geleden een fleece joggingbroek gekocht (bij American Eagle in de solden voor $19.95, zonder tekst op de bips) en ik ben bekeerd. Die broek is zo buitengewoon comfortabel, ik zou die nooit meer willen uitdoen. I present to you: My pants! ;-)

Tot vandaag had ik mijn broek enkel binnenshuis gedragen, maar vanochtend kreeg ik enorm veel zin in koffie (en wij hebben geen koffiezet, enkel Starbucks), dus ben ik in alle vroegte het appartement uitgeslopen in mijn fleece broek (die ik natuurlijk weeral aan had) en vest, op flipflops (koud, niet te geloven, misschien moet ik mijn mening over die ugg's ook maar herzien) en naar Starbucks gewandeld.

En toen ik met mijn grande non-fat mocha with whipped cream terug naar het appartement wandelde, bedacht ik me opeens dat ik hier eigenlijk toch wel goed geintegreerd ben... ;-)

5 Comments:

Blogger Annelica said...

ai - ai - ai - ai ... in uw jogging naar de starbucks mét flip flops - ai - ai - ai ... :-

6:27 AM  
Blogger saskia said...

K heb zo 2 broeken in de kast liggen. Die wel lijken op de amerikaanse jogging broeken (ze zijn nog van den tijd da k in Belgie af en toe echt moest blokken). Ik doe zo nu nog altijd vaak in het weekend aan, omdat ze zo gemakkelijk zitten (maar ze zijn aan vervanging toe) en je kan er mij soms in terugvinden als ik naar de supermarkt moet.

Maar flipflops bezit ik nog steeds niet (nog niet het juiste paar gevonden). En zal k in de winter niet aandoen.

10:17 AM  
Blogger Annemiek said...

Hier hoef je nu niet naar buiten te gaan in je flipflops :)
Ik heb momenteel een nylon jogging broek (met zachte voering) aan, daar ben ik bijna niet uit te slaan. Er kijkt inderdaad niemand van op als je er ook eens mee de stad in gaat. Dat vindt ik wel het fijne, je kunt dragen wat je wilt, zonder aangekeken te worden.
Ja, je bent ook al goed geintegreerd!

12:22 PM  
Blogger Petra said...

Zoals Annemiek schrijft, je kunt hier als het ware in je pijama in de winkel verschijnen en niemand kijkt op. Ik loop eerlijk gezegd de helft van de dag in mijn sportkleren, op het moment dus ook een jogging broek. Ik heb niet altijd zin om meteen na het sporten te gaan douchen en doe daarvoor meestal nog boodschappen o.i.d.

2:30 PM  
Blogger kristine@BackinBelgium said...

Zolang je die mottige "uggs" niet overpakt, zijt ge nog altijd goed bezig! (lol)
En uw joggingbroek heb ik ook vastgehad in de winkel... 't is een schoon én blijkbaar een goeie koop als ge ze haast constant wil dragen!

5:21 PM  

Post a Comment

<< Home