Sunday, February 03, 2008

30 Bis

Aan iedereen die opziet tegen zijn/haar verjaardag: Ik heb net het perfecte anti-30-depressie weekend achter de rug. Geloof me, een weekend in 'the wine country' kan wonderen doen...

Vrijdagochtend zijn we vertrokken richting wine country met als eerste stop Napa Premium Outlet Center, want een shopping trip is een essentieel onderdeel van elke verjaardag (zeker als je een supermooi kleedje vind voor de schitterende prijs van $33). ;-) Op vrijdag is het daar ook heerlijk rustig, niet de gebruikelijke gekte.

Dave had een kamer gereserveerd in The Fairmont Sonoma Mission Inn & Spa. Hij was ook zo slim geweest te vermelden dat we daar waren ter gelegenheid van mijn dertigste verjaardag, en bij het inchecken mochten we daar de vruchten van plukken: We kregen een upgrade naar een 'wine country junior suite' compleet met king bed, jacuzzi, open haard, salon,... (ja, ja, die mensen hadden duidelijk medelijden met mij). D'er stond ook nog een 'complimentary' fles champagne (op het kaartje stond wel dat die voor Mevr. Sneyders was, maar voor een keer kon me dat niks schelen, mijn principes wegen niet op tegen gratis champagne). Ineens kon het weer (regen, regen en meer regen) ons ook niks meer schelen, wij waren toch niet van plan nog buiten te komen. ;-) 's Avonds zijn we gaan eten bij El Dorado Kitchen, weeral een heerlijke maaltijd (ik ga die Amerikaanse keuken nog missen als we terug in Belgie wonen) in een mooi decor.


Zaterdag hebben we een tour door Napa Valley gemaakt, ongetwijfeld een heel mooie omgeving waar we helaas bijna niks van gezien hebben omwille van de regenwolken en onophoudelijke regen. ;-) Twee stops later (V. Sattui en Beringer) zat de koffer van de huurauto vol wijn en lekker eten, en zijn we terug naar het hotel gereden waar we de rest van de namiddag en avond in de jacuzzi en voor de open haard hebben doorgebracht. Zalig!

En nu moet mijn vel even bekomen (ben vier keer in bad geweest de afgelopen twee dagen). Heb er ineens ook geen probleem meer mee dat ik 30 geworden ben, op deze manier wil ik dat volgend jaar nog wel eens doen. ;-)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik ben jaloers ;-)
Ik kreeg de 'baby owner's manual' voor mijn verjaardag.

Groetjes,
Roosje

8:12 PM  
Blogger Saskia said...

Nog gefeliciteerd! Je hebt dus genoeg kunnen bubbelen, als het niet van de spa is, dan toch wel van de champagne.

9:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Amai, dat klinkt niet slecht! Ik zal mijn man eens een hintje geven want ik ben volgende maand ook jarig (weliswaar al een eindje verder dan 30. nl.38, is al gevaarlijk dicht bij de 40 als je 't mij vraagt)En Napa hebben wij nog niet gedaan. Goed idee!!
Nele

10:45 AM  

Post a Comment

<< Home