Thursday, January 31, 2008

30

Vandaag is het mijn dertigste verjaardag. Ik ben gewoon gaan werken, en heb geprobeerd op kantoor wat tijd in te lassen om met Belgie te skypen, wat niet echt gelukt is want het is er gigantisch druk. Op kantoor had Elizabeth voor mij een gepersonaliseerde cupcake meegebracht (met een grote roze 'M' in suikerglazuur bovenop), superlief. Na de kantooruren was er een drink voor mijn en Sarah's verjaardag (traditie op kantoor, elke maand worden de verjaardagen gevierd met wat flessen goede wijn en lekkere hapjes). 's Avonds had Dave gereserveerd bij Eos. We waren daar al eens eerder geweest en waren toen onder de indruk van het eten (en van de wijn natuurlijk, het is tenslotte een wine bar). En we werden ook vandaag niet teleurgesteld: De special 'red curry fish cake on a thai cucumber salad' was zalig (we hebben er nog een tweede besteld omdat de eerste zo ongelooflijk lekker was), de 'fresh goat cheese & shallot fondue with red & chiogga beets, candied walnuts and sourdough croutons' was yummy (als er geen mensen naast ons hadden gezeten, had ik het potje uitgelikt, zo lekker), en voor de 'grilled angus hanger steak with crispy fingerling potatoes, belgian ale sauce & cornmeal onion rings' maak ik graag een uitzondering op mijn bijna-geen-vlees-eter-policy. En toen moest het dessert nog komen: een trio van chocolade, een molten chocolate cake with salted caramel icecream (ja, daar was ik ook niet gek van) en een duo van sorbets (zure perzik en zoete peer, heel speciaal en heel lekker). Als er nog iemand durft beweren dat Amerikanen niet weten wat lekker eten is, die moet gewoon eens een weekje in San Francisco komen eten en zal overtuigd zijn van het tegendeel. Het was ook leuk om te zien hoeveel plezier de dessert chef in zijn werk had (wij zaten boven op de mezzanine en konden in de open keuken kijken).

Kortom, een zeer geslaagde dag, ware het niet dat ik 30 geworden ben... ;-)

8 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Hey Marijke, nog is een dikke proficiat met je 30ste verjaardag! Ik ben er nog altijd van overtuigd: het wordt alleen maar beter met het ouder worden (Sofie spreekt mij wel tegen). Nu je beschreven hebt hoe lekker het eten bij EOS was, willen wij er natuurlijk nog een keer naar toe. De vorige keer was inderdaad heeeeeel lekker. Echt waar: een van de beste restaurants die we al in SF geprobeerd hebben. Geniet van je eerste dag in je nieuwste jaar en van jullie komende weekend uitstapje!

11:15 PM  
Blogger saskia said...

Gelukkige verjaardag

In LA heb je ook goede restaurants, je moet ze alleen weten te vinden. Ze zijn nogal versprijd. In San Diego ook al wel een paar keer goed gegeten. Dus k ben het er zeker mee eens dat ne mens goed kan eten hier in de VS.

11:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ook van ons nog eens een gelukkige verjaardag!!

11:38 PM  
Blogger Annemiek said...

Proficiat met je verjaardag! Je hebt het wel erg goed en lekker gevierd! Een goed begin van de 'thirty somethings' :)

4:50 AM  
Blogger Petra said...

Van harte gefeliciteerd met je dertigste verjaardag! Inderdaad kun je hier heerlijk eten, ik ken een heel aantal restaurants hier, waar dat het geval is. Die gerechten klinken super!

1:34 PM  
Blogger @nn said...

Natuurlijk wordt het vanaf nu alleen maar beter, en ik kan het weten want ben al 43! Wel opletten met al die desserts hoor want op dat vlak wordt het niet echt beter, spijtig maar waar.
Proficiat!

4:38 PM  
Blogger Kristel Holsbeek said...

Een nieuwe voordeur!!! Yoehoe!! Gelukkige verjaardag en blijkbaar heb je goed genoten van een heerlijk restaurant... (water komt in de mond;-))

9:59 PM  
Blogger Annelica said...

Gelukkige verjaardag!!!
Goeie taktiek trouwens: schrijven over al dat lekkere eten om de aandacht van je DERTIGSTE verjaardag af te leiden... ik heb je wel door :-)

1:12 PM  

Post a Comment

<< Home