Tuesday, December 05, 2006

So San Francisco ;-)

Deze week werden een aantal muni (openbaar vervoer) -hokjes in San Francisco uitgerust met geur-verspreiders die de geur van versgebakken chocolate chip cookies verspreiden. Aromatic marketing noemen ze dat! Het idee erachter is dat muni-reizigers de cookies ruiken en zin krijgen in een glas melk (aangezien de adverteerder 'California Milk Processor Board' is). Nu weet ik niet waar jullie aan denken als jullie koekjes ruiken, maar ik denk dan niet onmiddellijk aan melk. Blijkbaar doet de gemiddelde Amerikaan dat dus wel. ;-)

Nu is dat op zich al opmerkelijk nieuws, maar het wordt nog beter, er volgt namelijk nog een typische San Francisco twist. Zoals jullie ondertussen weten, heeft San Francisco enkele duizenden homeless people die voornamelijk op straat, in muni-hokjes en portalen verblijven, en zijn er ook verschillende verenigingen die de belangen van de homeless people verdedigen. En deze verenigingen zijn bang dat de homeless people depressief zullen worden van de geur van chocolate chip cookies omdat zij geen cookies en milk kunnen betalen, en zij willen dus dat de geurverspreiders worden verwijderd (van de homeless people zelf zijn er nog geen klachten gehoord). ;-)

Ondertussen zijn de geurverspreiders inderdaad verwijderd, omwille van 'milieu-redenen' (allergieen enzo). De gebruikelijke luchtjes van urine en kots heersen dus weer over onze bus-hokjes, en dat is zoveel beter en milieuvriendelijker dan de geur van versgebakken cookies... ;-)

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey hey hey,

come to FRANCE to see what we do with our bus shelters
and if you speak french you can understand that smell doesn't do anything to change our comportement !

;)

http://nouchema.blog.lemonde.fr/2006/12/05/du-bruit-apres-les-odeurs/

5:57 AM  
Blogger @nn said...

De geur van cookies in een bushokje kan ik toch ook niet zo goed associeren hoor, meer in de buurt van supermarkten of bakkerijen toch? Werkt toch ook?

8:55 AM  
Blogger blips said...

Hahahaha Back to nature dus weer. Wat ze niet allemaal verzinnen, geef mij de geur van koekjes maar, dan denk ik metaan aan koffie(melk).

9:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hier geen bussen (enkel schoolbussen), dus ook geen koekjesgeur... Vind het toch wel overdreven, hoor! Als ze dat zouden blijven toestaan, dan heb je binnen de kortste keren ook allerlei andere geuren (vrouwenparfum, mannnendeodorant, hamburgergeur, strawberry-candy geur enz...)

En je kan je voorstellen dat ze het dan nog verder zouden kunnen doordrijven (op de bus, in de winkels, de bib, de scholen enz...) Neen, dan liever de originele geur (al is die soms niet te doen!)

Dat ze koekjes met melk associeren, heeft vooral met reclame te maken. Er loopt op dit moment trouwens een spot van Oreokoekjes en melk.

Groetjes,

10:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik verbaas mij zo langzamerhand nergens meer over.... Koekjes geur in de bushokjes.... Ik geloof dat ik dat toch liever heb dan de orginele geur die je beschrijft.
gr Petra

9:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Geuren in bushokjes. Dat is idd wel straf. Het zou mij wel zin doen krijgen in koekjes denk ik, maar zin in melk zou ik er niet van krijgen!

7:52 AM  

Post a Comment

<< Home