Sunday, November 12, 2006

Teleurstelling, en hoe erover te geraken...

Om het effe positief te bekijken: De voorbije week was alleszins een van de meest bewogen weken sinds onze aankomst hier ;-) en ook zeer origineel (ik ken geen mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, een job aannemen en verliezen op 1 dag). Ik heb beslist om het hele gebeuren te klasseren onder de noemer 'levenservaring'. Maar dat neemt niet weg dat ik toch heel teleurgesteld was. En wat doet een vrouw die teleurgesteld is? Die vrouw gaat shoppen! (Ja, ja, die vrouw gaat ook op zoek naar een nieuwe job, maar eerst gaat die vrouw shoppen.)

Gelukkig moest Dave een auto huren om zich voor te bereiden op zijn praktisch rij-examen morgen, en heb ik een ritje richting Gilroy Premium Outlets voorgesteld. Hij durfde niet weigeren, en was waarschijnlijk al blij dat ik mijn koopwoede ging botvieren in een outlet shopping center i.p.v. bij Saks Fifth Avenue of Bloomingdale's. ;-)

De omvang van het shopping center was weer net iets anders dan de Belgische versie in Maasmechelen. 145 winkels, varierend in grootte van mini (juwelenwinkeltjes), midi (Kenneth Cole, DKNY,...) tot maxi (Banana Republic, Gap,...). Gigantisch dus, maar daar zijn we ondertussen wel aan gewend.

En wat is het eerste item dat we kopen? Nieuwe schoenen voor Dave! En wat waren de volgende items? Twee truien en twee t-shirts ook voor Dave! Okay, hij had die nieuwe spullen nodig, maar we gingen wel om mijn teleurstelling weg te shoppen, niet om allerhande praktische redenen. ;-) 145 winkels later had ik toch ook vier t-shirts gekocht, en twee paar nylonkousen voor de schitterende prijs van 1.5 dollar, en twee pyama's (hoe schrijven we dat tegenwoordig als trouwe spelling-freaks?).

Nu kan ik in stijl op zoek naar een nieuwe job... ;-)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik moet bekennen dat ik gisteren (na mijn dip van afgelopen dagen) net hetzelfde heb gedaan : eens goed gaan shoppen. Heb wel meer buit binnengehaald...

Dat doet effectief wel eens deugd, he! Niet dat het echt je frustraties wegneemt, maar je kan toch effen jezelf een 'euforisch' gevoel geven... Al is het maar voor een paar uur...

Veel moed bij je zoektocht! In stijl, weliswaar ;-)

Groetjes,

11:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

't moet erom doen... zondag zijn wij ook naar Gilroy geweest (op de terugweg van een uitstapke). Ik had maar 50 minuten tijd meer omdat de winkels al om 6 uur dichtgingen, maar de schade was al weer aanzienlijk: 1 paar schoenen, drie t-shirts, een riem en een hemd voor Sven. Af en toe heb ik ook so'n shop-therapie-momenten. Misschien dat we dat vrijdag ook nog een beetje gaan hebben? ;-)

2:43 PM  

Post a Comment

<< Home