Wednesday, November 08, 2006

Het heeft niet mogen zijn...

Ik had zo graag morgen een post geplaatst over mijn eerste werkdag bij FoundValue, maar het heeft niet mogen zijn. Vanmiddag (ongeveer 24 uur nadat ik mijn contract ondertekend had) kreeg ik telefoon van wat mijn nieuwe baas had moeten worden, en zij vertelde me dat bij gebrek aan 'funds' er geen mensen meer mogen aangenomen worden (orders van de CEO). Ze klonk erg overstuur en bleef maar benadrukken dat ze mij graag in het bedrijf wilden hebben, maar dat ze me niet konden zeggen hoe lang die 'hiring stop' nog van toepassing zou zijn (2 dagen, een week, een maand,... tot er nieuwe funds gevonden zijn) en dat ze natuurlijk niet van mij konden verlangen om zo lang op hen te blijven wachten. Ze gaan me op de hoogte houden van de vorderingen die ze maken, maar daar ben ik uiteindelijk niks mee, ik ben terug op af (en ga niet langs 'start' en ontvang zeker geen geld). Zo gaat dat blijkbaar bij start-ups.

Het was te mooi om waar te zijn: op 1 maand van depressief naar super-gelukkig, en nu terug naar minder goed (niet terug naar depressief weliswaar). De komende dagen ga ik effe in mijn bed en op de zetel doorbrengen met enkele zakken chips en wat tijdschriften, en het gewoon een beetje uitzitten. En daarna, terug met nieuwe moed op zoek naar werk...

Bedankt aan iedereen voor de gelukwensen die jullie me stuurden! Ik hoop dat ik binnenkort weer zo'n mailtjes mag ontvangen...

6 Comments:

Blogger kristine@BackinBelgium said...

Oh zeg Marijke, wat sneu voor jou! Inderdaad, het was ongelooflijk fantastisch dat je zo snel een leuke job had gevonden (met behoud van die vakantie dan nog wel). Maar kop op! Er zal zeker nog wel iets anders uit de bus komen te vallen... en ondertussen gewoon jezelf effe goed verwennen! (een zakske chips kan deugd doen, inderdaad...).
Veel succes met het verdere solliciteren!

8:23 PM  
Blogger saskia said...

Marijke

niet down worden. Ze willen je dolgraag, het ligt niet aan jou dat ze je NU niet kunnen aannemen. Dus niet te lang met die chips in de zetel blijven plakken (maar er zijn nu eenmaal van die dagen, ookal verkies ik dan zeker lekker gebak of koffiekoeken met een stevig tas koffie en als het later is op de dag, alcohol :)).

10:28 PM  
Blogger @nn said...

Jammer, het klonk zo goed!

7:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Veel moed! Het lag niet aan jou, dus laat het niet je zelfvertrouwen aantasten. Inderdaad goed dat je even een pauze inlast en dan met frisse moed er weer tegenaan. Succes!

Groetjes,

10:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Marijke,

Dat is wel dubbele pech, ocharme
gelukkig heb je een vakantie in het vooruitzicht en ben je binnenkort terug thuis...
Sales lijkt me ook niet echt je ding, dus niet huilen... en de chips... binnenkort ben je terug bij de Belgische pralines, dus spaar maar wat calloriƫn op voor dan... Met nieuwjaar zijn we normaal gezien in de Chilli Club, maar zullen het gerust begrijpen als jullie door je populariteit hier terug thuis er niet bij aanwezig kunnen zijn...
Mocht er echter nog een gaatje vallen, be welcome... Miche, Joke, Sabine, Gerd, Kristel en Mario zullen er ook bij zijn...
Tot binnenkort, courage en niet te lang meer aftellen of je bent hier terug...
Ann

12:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Shit! Dat is echt wel jammer, je klonk zo enthousiast! Hang in there!

1:26 AM  

Post a Comment

<< Home