Monday, November 13, 2006

Regenseizoen

Na bijna zes maanden in San Francisco te hebben gewoond, hebben we vandaag de start van het regenseizoen meegemaakt. Zes maanden zon, of toch alleszins geen regen, en nu al 24 uur aan een stuk regen. En we spreken hier niet over een buitje, nee, dit is regen zoals ik het nog niet dikwijls gezien heb: het giet, het regent pijpestelen, het hoost,...

Vanmiddag ging ik een geleide wandeling door Chinatown volgen, en ik had me gekleed op het slechte weer: laarzen, jeans, trui en regenjas. Na een kwartier zijn Yvonne (een Duitse die ik hier heb leren kennen) en ik gevlucht richting Starbucks omdat we toch niet zagen wat de gids aanduidde of verstonden wat hij vertelde, zo hard regende het. Voordeel van de regen was wel dat de straten in Chinatown er in tegenstelling tot anders zeer proper bij lagen, aangezien alle (excusez le mot) vetzakkerij naar beneden gespoeld werd.

In totaal heb ik dus ongeveer een halfuur door de regen gelopen, en ik was nat tot op mijn vel. De regen ging los door mijn regenjas, mijn trui en mijn t-shirt. Nog nooit meegemaakt! Als het zo blijft doorgaan, moet ik dringend op zoek naar wat de inboorlingen hier dragen om de regen tegen te houden (of gewoon binnen blijven natuurlijk). ;-)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Awel, alweer een reden om nog eens te shoppen! Profiteer ervan!

Groetjes,

11:03 AM  

Post a Comment

<< Home