Sunday, December 24, 2006

Kerstmis & Nieuwjaar

Dave en ik zijn ondertussen al een weekje in Belgie (gelukkig zijn we een week vroeger vertrokken dan oorspronkelijk gepland, of we hadden vastgezeten in Londen), en dat voelt ongelooflijk goed. We hebben al genoten van het weerzien met familie en vrienden (al is het soms wel erg druk), van het lekkere eten (de eerste avond hebben we onmiddellijk frietjes gegeten) en natuurlijk ook van de Belgische 'way of life' die toch wel verschilt van de San Franciscaanse (euhm, geen idee of dat zo gezegd en geschreven wordt). Hoewel we het hier veel drukker hebben dan in San Francisco voelt alles toch veel relaxter aan. Aan de andere kant van de oceaan is het veel gejaagder en doelgerichter leven.

2006 is voor ons het jaar geweest van de grote veranderingen (in de eerste helft van het jaar ben ik ontslagen, getrouwd en verhuisd naar Amerika), en voor ons hoop ik dat 2007 een beetje rustiger wordt. 2006 is ook een jaar geweest waarin ik mezelf beter heb leren kennen, en in 2007 wil ik met die nieuwe inzichten aan de slag. Goede voornemens genoeg: twee dagen per week vrijwilligerswerk verrichten in SF, een betere huisvrouw worden (ik ga zelf brood bakken!), mijn man steunen in zijn nieuwe avonturen, en ondertussen mezelf niet uit het oog verliezen door geregeld leuke dingen te doen zodat ik niet weer halverwege het jaar in de problemen kom. Het wordt een goed jaar, dat weet ik nu al. ;-)

Langs deze weg wil ik dan ook alle mensen die deze blog lezen, een prachtig 2007 toewensen. Geniet van de feestperiode, neem de tijd om effe stil te staan bij het afgelopen jaar en te kijken naar wat er eventueel kan veranderen naar het nieuwe jaar toe, maar vooral: geniet van elkaar en de momenten die je samen kan doorbrengen.

O ja, onze Sam verdient eigenlijk een aparte blog, maar is niet zo handig met het toetsenbord en daarom maakt hij hier een 'guest appearance' (let op het schots geruit halsbandje met belletjes, een cadeautje uit SF):

5 Comments:

Blogger Janatoon said...

Hoi Marijke, fijne feesten en geniet van al die lieve mensen rondom je! Voor mij ongeveer dezelfde veranderingen in 2006, ook ongeveer dezelfde goede voornemens voor het nieuwe jaar!
Vandaag is het voor mij een 'lonely X-mas': man moet werken en ik zit alleen zonder familie (in India)... maar niet getreurd, ik zal ze vandaag wel zien via de webcam! Jezuke had het moeten weten... Groetjes Janneke (heb pas je blog ontdenkt via Ann) (janatoon.blogspot.com)

7:12 PM  
Blogger Elsie said...

Marijke, ik kom ook regelmatig je blog lezen en ook van Marc en mezelf een hele fijne Kerst en Gelukkig Nieuwjaar gewenst!

2:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bedankt voor de mooie kerst- en eindejaarswensen... geniet nog met volle teugen van het verblijf in belgenland :-)

Groetjes, Veerle & Sven.

3:21 AM  
Blogger @nn said...

Ook van mij nog een fijne tijd in Belgie en een spetterend begin voor een fantastisch 2007!
Oh ja, vind jij nu echt dat het in Belgie veel relaxter aantoe gaat? Ik had net de tegenovergestelde indruk, maar misschien ligt het aan San Francisco en mogen we het niet doortrekken naar de hele westkust?

11:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ook van mij de beste wensen voor 2007!! Maak er een super-jaar van!
Ook voor mij is het verrassend om te lezen dat je België relaxter vindt dan SF? Ik vond Seattle qua sfeer vééél relaxter dan België. Misschien is SF gewoon een superdrukke stad?

6:45 AM  

Post a Comment

<< Home