Monday, December 11, 2006

De eerste dinsdag van de maand...

Elke eerste dinsdag van de maand zijn veel musea in San Francisco gratis toegankelijk voor het publiek. Een paar maanden geleden heb ik het MoMA bezocht (het Museum of Modern Art) en ook het Legion of Honor (zie mijn post over de Monet in Normandy tentoonstelling). Vorige dinsdag ben ik nog eens naar Legion of Honor gegaan, dit keer om de permanente collectie te bekijken.

Het Legion of Honor museum is een 'fine arts museum', wat wil zeggen dat er vooral Europese en niet zozeer Amerikaanse kunst hangt (het moet 'oud' zijn en 'oude' dingen hebben ze hier niet). De collectie was een beetje een teleurstelling, zeker in vergelijking met de Europese musea die ik al bezocht heb. De Rodin-collectie was wel indrukwekkend, maar misschien alleen maar omdat ik het Rodin-museum in Parijs nog niet bezocht heb. Gelukkig was het rustig in de cafetaria en heb ik daar mijn huiswerk Spaans kunnen maken.

Het mooiste van afgelopen dinsdag was dan ook niet de binnenkant van het museum, maar wel de buitenkant. Het museum ligt op een heuvel aan de rand van de stad, tegen de oceaan. Op een heldere dag heb je hier schitterende uitzichten op Golden Gate Bridge, de stad en de oceaan. En laat het nu net een heldere dag geweest zijn...



0 Comments:

Post a Comment

<< Home