Thursday, December 14, 2006

Belgie..

Dave en ik vertrekken morgenochtend naar Belgie (nog steeds een land, ondanks de poging van RTBF om ons iets anders te doen geloven). We blijven ongeveer drie weken ginder, tot net na nieuwjaar dus. En in die drie weken staat er natuurlijk weer heel wat op het programma: naar de kapper (onmiddellijk na aankomst, zaterdag om 14 uur, joepie!), familie weerzien, vrienden bezoeken (en vier nieuwe kindjes bekijken, onze vrienden planten zich goed voort!), met de hond spelen (wat zal hij blij zijn als hij zijn kerstcadeautje ziet), lekker eten (frietjes met mayonaise, zaterdagavond al hopelijk), bijkletsen met iedereen (ik krijg de laatste week veel te veel mails waarin staat "ik heb nog groot nieuws, maar dat vertel ik wel als jullie hier zijn", waarom doen jullie me dat aan?, vertel dat toch gewoon in die mail, ik ben daar veel te nieuwsgierig voor), deftige kranten lezen (in het Nederlands!) en gewoon genieten van het feit dat we weer in Belgie zijn waar we alle gewoonten en eigenaardigheden kennen, en niet om de vijf minuten denken "wat doet die nu?" of "wat bedoelt die daar nu mee?". ;-)

En nu maar hopen op een vlucht in een vliegtuig met genoeg beenruimte, plaats om de handbagage weg te zetten, en zonder dikke Amerikanen, krijsende kinderen, en opdringerige mede-passagiers...

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik wens je vast een hele goede reis. Wat ik me wel afvraag waarom je nou meteen naar de kapper gaat. Hebben ze die niet in SF? Zonde van de tijd zou ik zeggen. Maar je maakte me wel nieuwgierig. Ja ik vind het overigens ook altijd zo ontspannend in "the old country" (NL voor mij) Je weet tenminste hoe het daar gaat en je "weet van de hoed en de rand"
Ontzettend veel plezier daar. (Wel blijven bloggen en foto's erop zetten hoor)

7:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Een goeie reis! En ik hoop inderdaad voor jullie dat de vlucht probleemloos verloopt. Geniet maar volop van je vakantie.

3:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Goede reis! Volgende week is het onze beurt... Jullie blijven wel lekker lang, zeg! Da's wel leuk, want zo kan je het toch een beetje rustig aan doen.

En ga je ginder ook bloggen?

Groetjes,

11:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Have fun in ons kleine landje!

12:16 PM  
Blogger kastelke said...

Marijke en Dave, heel veel plezier in België, en nog prettige feestdagen!

Als jullie terug zijn, neem je dan misschien eens een kijke op http://www.allesamerika.nl
Er is daar een speciaal hoekje voor de Belgen in Amerika.
Klik in de linker kolom op ‘forums’, en dan zie je onderaan het hoekje van de Ameribelgen.

1:45 AM  
Blogger Kevin said...

Prettige reis en verblijf in Belgie!!

1:37 PM  

Post a Comment

<< Home