Monday, June 09, 2008

Yerba Buena Gardens

Vanochtend met de nieuwe camera richting Yerba Buena Gardens gewandeld, om foto's te maken van het MoMA. Helaas kan ik alle foto's van het MoMA weggooien want d'er staan vlekken op (ik zal nog eens op een namiddag terug moeten wandelen als de zon aan de andere kant staat). Oefening baart kunst zal ik maar denken. ;-) Daar kwam nog bij dat Apple's Worldwide Developer's Conference 2008 vandaag begonnen is en dat er dus constant geeks en nerds voor mijn camera stonden. Weinig geslaagde foto's dus, maar ik heb toch al op meer knopjes van de camera durven duwen. ;-)

MoMA met vlek

MoMA met geeks

Nieuwste architectuur-pareltje in SF: Contemporary Jewish Museum

St Paul's Church (foto genomen door de Martin Luther King waterval)

Weeral bloemetjes (zowat het enige dat ik al deftig kan fotograferen)

6 Comments:

Blogger saskia said...

Voor bloemetjes en portretten met het Av knopje spelen :)

Voor een waterval met Tv knopje.

Ik vind gebouwen trekken lastig. Net als landschappen. Bij gebouwen staat er wel atlijd iets in de weg, zodat je het niet kan trekken hoe je het wil trekken. Bij landschappen zijn de kleuren nooit zoals je ze wilt hebben.

Oh en vergeet niet gelijk mij het knopje terug op automatisch te zetten. Al mijn foto's van Madrid zijn eigenlijk overbelicht, behalve die die in de schaduw getrokken zijn, het knopje stond nog op een vaste Tv.

9:20 AM  
Blogger Bartje said...

vlekken vlekken, lensflare noemt de foto-geek dat. je kan dit (toch voor een groot stuk) verhelpen door een lenshood te gebruiken.

Ook ik ben fan van de Av-modus...

9:40 AM  
Blogger Sofie & Bart said...

In veel films en CG animaties voegen ze die lensflares expres toe. Dus al bij al niet slecht bezig ;-)

10:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Foto 1:
Spijtig van de flare, is voor mij persoonlijk niet echt erg...
Horizon schoon recht gehouden...
Knap!

Foto 2:
Ik zie weinig geeks :)

Foto 3:
Leuke compositie, het donkere is net iets te donker vind ik...
Persoonlijke keuze hey...

Foto 4:
Ik zou geprobeerd hebben om toch de kerk tot de grond te fotograferen...

Foto 5:
Wat minder scherptediepte en uw bloempjes komen er nog beter uit...

Maaaaarrrrrr...
Goei foto's!!!
Het is wa ge zelf wilt trekken natuurlijk,
er mag zoveel volk zoveel commentaar hebben da ze willen,
je trekt nog altijd wa ge zelf wilt!!!

Greetz

2:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Schoon foto's (leuk idee met waterval). Ik moet wel zeggen dat ik al de geeks niet vond op de foto.

2:22 PM  
Blogger marijke said...

Amai, bedankt voor alle commentaren!

@Jwaast: D'er stond een podium opgesteld op het grasplein voor de kerk, dus ik moest door de fontein, over het podium de foto nemen. Daarom staat de kerk er niet volledig op. ;-)

6:11 PM  

Post a Comment

<< Home