Tuesday, June 03, 2008

Belgium for Tourists

We wonen ondertussen bijna 2 jaar in San Francisco, en nog altijd voelen we ons soms 'toerist' in eigen stad. En da's best aangenaam omdat je meer stilstaat bij wat er rondom jou te zien en te doen is, en je al die dingen ook meer apprecieert. Daarom heb ik beslist om als we terug in Belgie wonen wat meer 'toerist' in eigen land te spelen. Dat, en het feit dat sommige Amerikanen meer van mijn land gezien hebben dan ikzelf. ;-)

Voor onze verhuis naar San Francisco heb ik zowat alle reisgidsen over de stad gelezen, dus heb ik vandaag in de bibliotheek alle boeken over "Belgium" meegenomen. Daar was ik snel mee klaar want d'er stond maar 1 boek: een Fodor's reisgids. ;-) Online heb ik in de bibliotheek-catalogus nog wel wat andere boeken besteld, dus ik hoop dat die snel geleverd worden zodat ik mijn 'research' kan beginnen.

Eerste zin in de Fodor's gids: "Belgium has attractions out of proportion to its diminutive size." ;-)

PS: Nog altijd geen voorstel van het bedrijf. Dave had een mail gestuurd om te vragen wat er gaande was, en blijkbaar "it's more complicated than we thought". Ze gaan vannacht doorwerken, en morgen wordt het voorstel zeker opgestuurd (insert sarcastisch commentaar hier). Dat zou dan een leuk (en onverwacht) verjaardagscadeau voor Dave zijn. ;-)

2 Comments:

Blogger Annelica said...

Best grappig - toen wij terug in Belgiƫ kwamen na onze tijd in de US, zagen we ons eigen landje ook met andere ogen en yep, zijn we meer de toerist beginnen uithangen in eigen land. Best leuk.

9:33 AM  
Blogger Unknown said...

Wij hebben ook na ons eerste verblijf in de US een trotter van Belgie gekocht, kwestie van ook daar elk weekend erop uit te kunnen trekken. Maar om eerlijk te zijn hebben we dat boekje nooit gebruikt.... En ik hoop eerlijk dat jullie het in Belgie zooo druk gaan hebben in het begin met al je nieuwe plannen dat je het ook niet zult nodig hebben!

8:40 PM  

Post a Comment

<< Home