Friday, May 30, 2008

Starbucks

Vanochtend was een slecht begin van de dag: Ik was wakker om 7 uur (en ja, ik weet dat normale werkende mensen om 7 uur opstaan, maar ik ben geen werkende mens en dus zou ik graag wat langer slapen), mijn buikspieren deden ongelooflijk veel pijn (heeft verder niks met deze post te maken, maar ik wou gewoon effe vermelden dat ik woensdag buikspieroefeningen gedaan heb omdat ik wel heel trots ben op mezelf, nu enkel de moed nog vinden om ze ook vandaag weer te doen), Dave lag nog lekker te slapen (dan heb ik zo'n zin om die 'per ongeluk toevallig' wakker te maken omdat ik daar jaloers op ben, maar tenzij d'er een bom ontploft naast zijn bed is die niet wakker te krijgen), het regende (zo'n vieze 'is het nu regen of hangt de mist laag vandaag' drizzle) en d'er kwam een bijzonder irritant-luid-hoog gepiep van buiten (het klonk als een hysterisch auto-alarm) waardoor ik schele koppijn kreeg (niet de mooiste omschrijving maar wel de enige juiste). Dit allemaal maar om te zeggen dat ik mijn ochtendkoffie echt wel verdiend had...

Dus toen wij om 9.30 uur in Starbucks zaten en ik mijn mocha with whipped cream voor mij had staan, dacht ik dat het ergste achter de rug was, maar nee hoor, dit kon er ook nog wel bij: Re-branding bij Starbucks! Het was al een tijdje aan de gang, maar vandaag besefte ik dat mijn talloze klaag-mails niet zullen helpen: Het vertrouwde Starbucks-groen is definitief verdwenen en vervangen door het allerlelijkste bruin dat je je kan indenken. Op zich heb ik niks tegen de kleur bruin (ik sta er best goed mee), maar ze hebben ook het logo veranderd (en het nieuwe logo ziet er bijzonder onappetijtelijk uit, wat volgens mijn bescheiden mening nooit goed is voor eten of drinken, 't zou wel het perfecte logo zijn voor ingeblikte vis). Hier kan je meer lezen over het Starbucks-logo. Mijn kopje troost zal nooit meer hetzelfde zijn (snif, snif). ;-)

3 Comments:

Blogger Kristel Holsbeek said...

Dit is echt niet mooi hoor, bah...je hebt gelijk, geef het vorige maar...

3:10 PM  
Blogger zaandra said...

De verantwooding voor je overheerlijk kopje koffie was niet nodig...als ik lees in welke situatie je op het moment zit...ik zou al een serieuze verslaving hebben opgelopen!

1:59 PM  
Blogger Katrien said...

Het nieuwe bruine, eigenlijk het originele, logo, is slechts tijdelijk hoor. Het werd onlangs geintroduceerd ter gelegenheid van de 35ste verjaardag van Starbucks.

http://adage.com/article?article_id=127302

10:07 PM  

Post a Comment

<< Home