Saturday, May 10, 2008

North Beach

Vandaag wandelden Dave en ik om 9 uur 's ochtends (voor Dave was het vroeg, ik was al enkele uren wakker) richting North Beach waar om 10 uur een SF City Guides wandeling vertrok. We waren iets te vroeg en zaten dus nog even op een bankje in Washington Square Park naar tai-chi-ende Chinese bejaarden, spelende hondjes en de lange wachtrij voor Mama's te kijken.

De wandeling was leuk (North Beach is een heel leuke buurt om door te wandelen), maar d'er werd bijna niks getoond of verteld dat we nog niet wisten. Na bijna twee jaar in de stad gewoond te hebben en (in mijn geval) heel veel rond te wandelen, hebben we alles al wel eens gezien. 't Wordt tijd voor iets nieuws. ;-)

North Beach is ook niet de beste buurt om foto's te nemen, de grootste aantrekkingskracht zit in de vele kleine boetiekjes ('European-style' volgens onze gids), de restaurantjes, de cafes, en niet in de mooie gebouwen of uitzichten.

Saints Peter & Paul Church

Zicht op Transamerica Pyramid (vanop een parkeergarage)
Wel hebben we heel lekkere foccacia meegebracht van Liguria Bakery. Deze bakkerij (een echte warme bakker, maar eentje die enkel foccacia's maakt) opent om 10 uur en sluit als alle foccacia's verkocht zijn (meestal rond 1 uur 's middags).

En we zijn in een echte North Beach toeristenval gaan eten. Mijn fout: Calzone's heeft heaters op het terras dus ik wou daar gaan zitten. Het eten trok op niks, maar de people-watching was okay.

2 Comments:

Blogger saskia said...

In belgie zou ik nauwelijks de moeite doen om beter mijn omgeving te leren kennen of de stad waarin ik woon. Maar als je langs de andere kant van de wereld gaat wonen, dan probeer je vanalles te ontdekken en bezoeken. Wij hebben nog een hoop plekjes te bezoeken hier in LA en dan is er nog heel californie om te ontdekken. We blijven dus nog ff

8:48 AM  
Blogger Annelica said...

Benny en ik hebben ook eens het geweldige idee gehad om bij Mama's te gaan brunchen. Tot we de rij wachtenden zagen...

11:22 AM  

Post a Comment

<< Home