Monday, May 05, 2008

Astoria

Vanuit Seattle ging het dinsdagochtend richting Astoria, een stadje aan de monding van de Columbia rivier. Volgens Amerikaanse vrienden zeker de moeite waard, maar wij vonden er niet veel aan: koud, donker en nat. D'er staan wat Victoriaanse huizen, maar 'onze Victorians' (die in San Francisco dus) zijn mooier. Als je de staat Washington verlaat en de staat Oregon binnenrijdt, kom je over de Astoria-Megler brug: meer dan 6,5 kilometer brug over de Columbia. Indrukwekkend. En zoals je ziet op de foto's: we reden naar de regenwolken. ;-)

Zicht op Astoria vanaf de Astoria-Megler brug

Detail van de brug (in de regen natuurlijk)

De brug nogmaals (d'er was niks anders te zien)

Onze B&B

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

't Zag er precies wel een leuke B&B uit.

9:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Beste Marijke,
Als het je niet stoort laat ik even een vraagje na op je blog. Indien je me liever niet antwoord begrijp ik dat volledig en wis je deze comment maar even snel als hij gekomen is.

Ik heb je blog gevonden door simpelweg "wonen in san francisco" te googlen. Ik ben namelijk een 24 jarige belgische student en begin in juni aan een 4 maand durende stage in SF. Ik ben al een tijdje op zoek naar een logement in de stad maar zonder succes tot dusver. Ik ben bovendien een beetje geschrokken van de prijzen en ervaar ik het als zeer moeilijk om via internet een logement te zoeken. Ik vind niet echt interessante dingen en heb het gevoel wat in cirkeltjes te draaien.
Zou jij me, indien je een klein beetje tijd moest hebben, me zeer kort even kunnen schetsen wat de beste manier is om aan mijn zoekactie te beginnen? Zijn er bijvoorbeeld bepaalde goeie sites waar je van afweet? Ik ben op zoek naar iets in de stad zelf en zou maandelijks tot 1800 dollar kunnen gaan. Zowel studios als enkele kamers als samen wonen met anderen interesseert me.

Nogmaals, indien je liever niet reageert begrijp ik dit. Ik zal je blog wel blijven lezen. Vind leuk dat er zoveel regelmatig gepost wordt.

Vriendelijke Groeten
Christoph W.

3:28 AM  
Blogger Annelica said...

Yep, Astoria is best gezellig, maar ook wij vonden het toen wat tegenvallen. Port Townsend bijvoorbeeld is veel leuker om te bezoeken en de Victoriaanse huizen zijn er veel mooier.
Wel de moeite vonden wij het Oostwaarts langs de Colombia River te rijden. Na een tijdje beland je er in een droog en leeg 'maanlandschap'. Een prachtig contrast met het groene West-Washington.

4:05 AM  
Blogger marijke said...

@ Christoph: Geef me even een emailadres zodat ik een antwoord kan sturen!

9:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

12:03 PM  

Post a Comment

<< Home