Tuesday, June 17, 2008

NBA Finals

Vandaag heb ik voor de eerste keer in mijn leven naar een basketbal-wedstrijd gekeken (op televisie weliswaar, de tickets waren net iets te duur). De derde sport in het rijtje Amerikaanse sporten die ik hier gezien heb: baseball, American Football en basketball. Zelfs als je de spelregels niet kent, is basketbal leuk om naar te kijken (wat van baseball niet gezegd kan worden). Wat ik begrepen heb, is dat Kobe Bryant (speler van de Los Angeles Lakers), wiens kop me absoluut niet aanstond, verloren heeft. Kijk, da's goed genoeg voor mij. ;-) En alle sporten waarbij mannen van meer dan 2 meter groot na afloop staan te janken als kleine kinderen vind ik leuk om naar te kijken. ;-)

Basket gaat veel sneller vooruit dan American Football of baseball, wat het veel interessanter en aantrekkelijker maakt. Van de spelregels weet ik niet veel, maar ik denk dat je veilig mag stellen "als er een blanke op het veld staat, is het een scheidsrechter". ;-)

Blijkbaar was de wedstrijd vandaag de laatste van het seizoen, en zijn de Boston Celtics nu kampioen. Wereldkampioen zelfs, wat toch een beetje raar is gezien het feit dat er enkel ploegen uit de VS aan deze competitie deelnemen. Maar kom, da's een detail, en volslagen onbelangrijk. ;-)

2 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Heb ook gekeken (vanonder de dons weliswaar halfslapend door de pijnstillers ;-)). Ik moet inderdaad zeggen dat de twee wedstrijden die ik gezien heb de Lakers zwaar tegenvielen. De defense trok op niet veel en het balleke werd echt niet vlot rondgespeeld. De Celtics zijn verdiend 'wereldkampioen'. Toch had ik stiekem gehoopt dat de Lakers deze wedstrijd gingen winnen zodat ik donderdag nog een matchke kon kijken. Nu kan ik dus die antenne terug gaan brengen naar Walgreens ;-)

9:30 PM  
Blogger saskia said...

Hier op kot hebben we redelijk snel opgegeven. We zijn hier allemaal Laker fans. Mijn 2 kotgenoten komen ook van LA en als import hoor k voor de lokale ploeg te supporteren. We konden het uiteindelijk niet meer aanzien sinds we alle hoop verloren hadden.

9:34 PM  

Post a Comment

<< Home