Tuesday, March 18, 2008

Road Tripje (Dag 1)

Gisterenochtend werd het ons ineens teveel: We hebben nog steeds geen definitief antwoord ivm Dave z'n job en bijgevolg ons verblijf hier en onze terugkeer naar Belgie, en het bedrijf stelt zich degoutant op (lees: ze hebben 'belangrijker' dingen te doen). Dus hebben we beslist er een weekje op uit te trekken: Een kwartiertje later waren de tickets richting Las Vegas geboekt, en zat ik de reisroute uit te stippelen (ik waande me bijna terug op mijn werk, al was de tijdsdruk daar iets minder). Mijn uiteindelijke beslissing: Las Vegas - Hoover Dam - Tusayan (dag 1), Tusayan - Grand Canyon - Kayenta (dag 2), Kayenta - Monument Valley - Horse Shoe Bend - Page (dag 3), Page - Bryce Canyon - Tropic (dag 4), Tropic - Zion NP - Hurricane (dag 5), Hurricane - Valley of Fire - Las Vegas (dag 6) en dan nog 2 dagen genieten in Las Vegas. Een druk programma, en we zien wel of we het halen. Bij het boeken van de hotels heb ik ook ontdekt dat het momenteel 'spring break' is, en dat alles dus dubbel zo duur is als normaal tijdens het laagseizoen.

Korte samenvatting van dag 1: Om 8.45 uur werden we afgehaald door het shuttlebusje, om 10.45 uur vertrok het vliegtuig naar Las Vegas, we hebben de huurauto afgehaald en zijn vertrokken richting Grand Canyon. Onderweg zijn we even gestopt om de verplichte foto van Hoover Dam te nemen, maar ik was er niet echt van onder de indruk (in de film lijkt het allemaal groter, dus ik had er meer van verwacht). De weg naar Grand Canyon is heel mooi, je rijdt door zeer verschillende landschappen en de uitzichten zijn prachtig. We hebben ons wel de hele weg zitten afvragen wie hier in vredesnaam wil wonen (je ziet geregeld trailer parks langs de weg en 2 keer zelfs iets wat een beetje groter was dan een boerengat). En nu zitten we in het Best Western Grand Canyon Squire Inn, het enige hotel dat nog een kamer had voor deze nacht.

4 Comments:

Blogger saskia said...

ik hoop dat je wat bloemetjes in de woestijn te zien krijgt al die kleur is prachtig. Geniet van de trip en k zal de reis nieuwsgierig volgen, voor als wij die kanten eens uitgaan.

9:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Een goeie raad: maak de omweg via Moab voor Arches N.P en Canyonlands N.P. (die op 20km van Moab liggen) en laat Hurricane links liggen.

Samen met de Grand Canyon en Bryce, is Arches (en in het bijzonder Delicate Arch) een van die dingen die ondanks alle hype en foto's toch je adem beneemt als je het ziet in real life.

Red Cliffs Resort op highway 128 ten oosten van Moab is een aanrader.

Het is de (toegegeven grote) omweg absoluut waard.

Tom

11:40 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

We zijn benieuwd naar dag 2 ;-)

9:49 PM  
Blogger marijke said...

@ Tom: Ik wou de afstand 'beperkt' houden omdat Dave altijd moet rijden (ik heb hier geen rijbewijs). Met onze route heeft hij nog wat rust. ;-)

8:32 PM  

Post a Comment

<< Home