Wednesday, March 12, 2008

Meer Boeken

Nu ik terug werkloos ben, heb ik veel meer tijd om te lezen, dus ik kan twee nieuwe boeken aan mijn lijstje toevoegen: Starbucked (Taylor Clark) en My Sister's Keeper (Jodi Picoult).

Starbucked is een boek over (hoe kan het ook anders?) Starbucks, de grootste koffie-keten ter wereld (helaas onbekend in Belgie). Aangenaam om te lezen, maar verwacht geen wereldschokkende nieuwigheden. Het verhaal kabbelt aangenaam voort en onderweg kom je wat interessante feiten tegen (Starbucks zorgt er bijvoorbeeld voor dat kleine koffiehuizen blijven bestaan terwijl iedereen ervan overtuigd is dat ze net voor het tegenovergestelde zorgen), maar het geheel blijft oppervlakkig. Mij leek het alsof de auteur niet goed wist of hij nu voor of tegen Starbucks was, en liever het risico niet nam om levenslang uit Starbucks verbannen te worden. ;-) En ik ben er na het lezen van dit boek meer dan ooit van overtuigd: Belgie heeft Starbucks nodig, het is een teken van beschaving! ;-)

My Sister's Keeper is een 'thought-provoking' boek (sorry voor het Engels, maar ik vind hier momenteel geen geschikt Nederlands woord voor) over een ernstig ziek kind en de tol die dit eist van een familie. Het einde vind ik voorspelbaar en ook de 'pointe' over de advocaat zie je van mijlenver aankomen, maar toch vind ik het een uitstekend boek (en heb ik op het einde zelfs zitten huilen). Ziekte, genezing, orgaantransplantatie, genetische manipulatie, het komt allemaal aan bod in dit boek. Een aanrader.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vandaag in De Standaard: "Starbucks onderzoekt Belgische markt".

Tom

7:32 PM  
Blogger Kristel Holsbeek said...

Starbucks mag ook naar hier komen;-) Zeg hoeveel tijd doe jij over een boek gemiddeld?

9:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

De eerste Starbucks in Belgiƫ zou er dit jaar nog (of was het toch pas in 2009?)komen. De plannen zijn er alleszins al. (gehoord in het tv-nieuws)

4:52 AM  
Blogger marijke said...

Ben natuurlijk onmiddellijk op De Standaard Online gaan kijken, en inderdaad: Starbucks onderzoekt Belgische markt! Eindelijk...

@ Kristel: Da's afhankelijk van het boek (Starbucked was gespreid over verschillende dagen, My Sister's Keeper was 2 avonden van 3 uurtjes). Lees tegenwoordig wel sneller in het Engels dan in het Nederlands. ;-)

8:24 AM  
Blogger Sofie & Bart said...

Starbucks zou wel heel cool zijn, maar wat ik nog liever zou zien is de lokale coffee shops (met die gezellige sofa's) zoals je er hier in SF en Berkeley zo veel hebt. Zalig om op een luie dag een breakfast burito te gaan eten of met een mocha in het zonnetje te people watchen...

10:01 AM  

Post a Comment

<< Home