Tuesday, February 26, 2008

Another Fire Alarm

Gisterenavond, 21.30 uur

Weer begint het brandalarm te loeien. Na 2 minuten naar het door-merg-en-been-gaand lawaai geluisterd te hebben, ga ik naar de slaapkamer om Dave te zeggen dat het brandalarm weer afgaat (hij had nog niks gehoord). Hij beslist naar beneden te gaan en te kijken of er dit keer meer mensen 'evacueren'. Na nog eens enkele minuten belt hij me op, d'er staan redelijk wat mensen buiten, en niemand mag het gebouw terug binnen tot de brandweer is gearriveerd. Na nog enkele minuten besluit ook ik ons appartement te verlaten, want het lawaai is niet meer uit te houden. Maar toch nog eerst even naar het toilet, een trui bij aan doen, schoenen zoeken,... Ik kom tegelijk met de brandweer buiten. En dan blijkt plots dat er dit keer echt reden tot alarm was: op de zesde verdieping heeft iemand iets in zijn/haar keuken in brand gestoken (en dan een beetje overdreven gereageerd)! Verbazing bij de mensen buiten, niet zozeer omwille van het feit dat er effectief iets aan de hand was, als wel omwille van het feit dat iemand wou koken. D'er zijn toch genoeg take-out en delivery opties in de buurt. ;-)

Enkele minuten later mogen we het gebouw terug binnen, en dan valt de vriendelijkheid van de Amerikanen me weer op: Bijna iedereen bedankt de brandweerlui (die naar buiten komen) omdat ze opnieuw zijn komen opdagen, ook al was er zaterdag al een vals alarm geweest.

1 Comments:

Blogger Annelica said...

Die brandalarmen maken meestal zooooooooooooo een hels kabaal dat je nog zou vergeten dat er brand is ook.

11:39 PM  

Post a Comment

<< Home