Sunday, February 24, 2008

SoMa

Ik ben nog steeds trouw aan mijn goed voornemen voor 2008: Ik heb net mijn vierde boek dit jaar gelezen. 't Was wel weer geen al te dik boek, en helaas ook geen goed, maar het telt wel mee voor mijn twee boeken per maand.

"SoMa" van Kemble Scott speelt zich af in de buurt van San Francisco waar wij wonen (SoMa = South of Market), maar dan wel enkele jaren geleden (net na de dot-com burst). De plaatsen beschreven in het boek zijn echt (verschillende van de plaatsen hebben we zelf al bezocht), en de gebeurtenissen zijn gebaseerd op waargebeurde feiten. Op zijn website zegt de auteur dat het boek een insider's gids is voor wat echt leeft in San Francisco. En d'er leven hier blijkbaar heel rare dingen. ;-) Het hele boek gaat over een zoektocht naar extremen en kicks, sex en drugs (aan alle mensen die nu op deze blog terecht gekomen zijn omdat ze 'sex en drugs' hadden ingetikt in google, sorry voor de immense teleurstelling, ga maar snel naar een andere site).

Ik zal er heel kort over zijn: Het boek is slecht geschreven, en is op sommige momenten echt degoutant (daar had Bart me al voor gewaarschuwd, maar ik wou het boek toch zelf lezen). Het PR-praatje op de website van de auteur zegt: "In this provocative, intense novel, Kemble Scott puts a new neighborhood on the literary map for good, in a tale that is disturbing, gritty, wholly original, and utterly unforgettable." Mmm, ik heb daar een ander idee over. ;-)

Disclaimer: Moest je dit boek ooit lezen en van ons gedegouteerd raken omdat wij in deze buurt wonen: in tegenstelling tot de insinuatie van de auteur zijn de meeste mensen hier normale personen en geen gefrustreerde perverten. ;-)

1 Comments:

Blogger Annelica said...

Hm, seffens ga ik dat boek nog lezen uit puur nieuwsgierigheid..

10:29 AM  

Post a Comment

<< Home