Wednesday, February 20, 2008

A Recipe For Disaster

Vanochtend om 5.30 uur werd ik wakker, waarschijnlijk door het gecombineerde geluid (lees: lawaai) van vallende regen en een laagvliegende helicopter. Omwille van de helicopter kon ik niet terug in slaap vallen, dus besliste ik om op te staan en op televisie te kijken wat er gebeurd was. Meestal als de helicopter er hangt, wil dat zeggen dat er een ongeluk gebeurd is op de Bay Bridge (en dan hangen ze hier boven om mooie plaatjes te schieten voor het nieuws). Dat vind ik zoiets surreeel: ik hoor die helicopter buiten en kan dan op televisie volgen wat er gebeurt. ;-)

Ik zet de televisie aan, en die waren net 'live' bij de helicopter: Bleek dat er eigenlijk helemaal niks gebeurd was, maar de helicopter was de brug in de regen aan het filmen en de nieuwslezer in de studio hing een heel verhaal op over hoe gevaarlijk het wel niet was buiten met de auto in de regen. Zeer educatief allemaal. En net als ik me bedenk hoe gevaarlijk het eigenlijk is om die helicopter daar te laten hangen (boven al die automobilisten die slaapdronken in de auto in de gietende regen naar die helicopter zitten staren en zich afvragen wat er gebeurd is), komt er een nieuwsflash binnen: D'er is een ongeluk gebeurd op de Bay Bridge! Wie had dat nu verwacht?! Slecht nieuws voor de betrokken automobilisten, maar ook slecht nieuws voor mij want dit wil zeggen dat die rot-helicopter hier nog wel een tijdje hangt (nu hij ook echt een reden heeft om te blijven), en dat mijn nachtrust officieel voorbij is. En dat om 5.45 uur 's ochtends op die ene dag van de week dat ik tot 7.50 uur zou kunnen uitslapen...

1 Comments:

Blogger Annemiek said...

Blijkbaar hoeven ze maar te wachten op hun filmmateriaal. Lijkt me wel een herrie zo in de ochtend!

6:51 AM  

Post a Comment

<< Home