Thursday, February 14, 2008

Valentijn

Disclaimer: Ik ben geen fan van Valentijn. Ik vind het een opgeklopte commerciele bedoeling. ;-)

Ik besefte het ook pas vanmorgen toen ik mijn 'venti no foam with whipped cream latte' overhandigd kreeg bij Starbucks: Het is Valentijn vandaag! En waarom besefte ik dat toen ik mijn koffiebeker opende? D'er lag roze (!!!) slagroom op mijn latte. ;-) Helaas had ik mijn camera niet bij me, anders had ik het bewijsmateriaal zeker gepost.

Daarnet na het werk heb ik dan deelgenomen aan een ander Valentijns-ritueel in San Francisco. Onderweg naar huis (ik was aan het wandelen omdat het zo'n mooi weer was) zag ik steeds meer mensen met kussens, en toen viel mijn frank/euro/dollar: Op Valentijnsdag wordt een kussengevecht georganiseerd op Justin Herman Plaza. Om klokslag 6pm begint het feestje, en om 6.05pm is het voor de meesten al afgelopen (behalve de die-hards die echt op elkaar blijven inhakken en hele veldslagen leveren). Het was enkele minuten voor 6 toen ik eraan kwam en er stonden al duizenden mensen. Het leuke is dat ik onmiddellijk aangesproken werd, en een kussen in mijn handen gestopt kreeg zodat ik ook kon meedoen. Tja, dat moet je me geen 2 keer vragen: Ik heb me even helemaal laten gaan, maar helaas gaf mijn kussen al na een kleine minuut de geest (iets te agressief gemept waarschijnlijk, ik kwam dan ook recht van het werk en was nog een klein beetje gestresseerd). Ik heb braaf de rommel opgeruimd (ja, ja, het blijft SF natuurlijk: je mag enkel meedoen met kussens gemaakt van natuurlijke materialen want anders zou de synthetische vulling in de baai terecht kunnen komen) en ben een pak minder gestresseerd verder naar huis gewandeld... ;-) Ik had mijn camera niet bij me, maar andere mensen gelukkig wel (Laughing Squid).

4 Comments:

Blogger saskia said...

Dat is nu eens een tof initatief :)

Ik ken het gevoel van geen camera meehebben. Ik zou er een gewoonte van moeten maken die op zak te hebben.

9:19 AM  
Blogger Annemiek said...

Haha, dat is een goede manier van ontstressen. Zal het eens voorstellen in het ziekenhuis waar ik werk.

10:14 AM  
Blogger Unknown said...

Dat is het leuke van San Francisco, hier gebeurt altijd iets leuk. Ook typisch lijkt me dat je direkt een kussen van iemand krijgt. iphone is goede camera, maar dan moet je wel zorgen dat het ding opgeladen is...

1:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Da's echt wel leuk! ocharme de mens die de mep gekregen heeft van jouw kussen ;-)

2:32 PM  

Post a Comment

<< Home