Thursday, March 06, 2008

Fortis

Vannacht om 4 uur ben ik wakker gebeld door een dame (geloof me, ik zou andere woorden willen gebruiken om dat mens te omschrijven, maar dan is mijn blog niet meer kindvriendelijk) die bij Fortis werkt, en die me vertelde dat mijn Visa-afschriften nu in San Francisco toekomen en mijn bankafschriften in Belgie. Zeer boeiend nieuws, vooral als je weet dat ik haar enkele weken geleden zelf heb gebeld om haar dat te vertellen en te vragen mijn adres in hun computersysteem aan te passen! Ja, ja, ze had nu met BCC gebeld en die hadden haar bevestigd dat er inderdaad een probleem was (een verklaring of oplossing werden niet aangeboden). Let wel: mijn adres is nog steeds niet veranderd, ze had enkel met BCC gebeld (en daar heeft ze dus 4 weken over gedaan). Ik denk dat ze applaus verwachtte van mij, maar ik ben niet echt vriendelijk om 4 uur 's ochtends en heb haar verteld dat ze moest maken dat mijn adres terug veranderd werd. Ik had haar enkele weken geleden ook uitgelegd dat er een tijdsverschil was tussen Belgie en Amerika, maar dat was haar blijkbaar ontgaan. Alhoewel: haar eerste woorden aan de telefoon waren "Oh, ik bel nu met Amerika. Hoe laat is het daar?" 't Leek me niet echt een snuggere dame. De rest van de nacht heb ik dus wakker gelegen, ik kon niet meer slapen bij het idee dat dat mens met mijn geld omgaat. ;-) En de beslissing is genomen: Als ik terug in Belgie woon, haal ik al mijn geld daar weg en zoek een nieuwe bank. Is er iemand tevreden van zijn/haar bank?

4 Comments:

Blogger Zaandra said...

Ja...Fortis en goede service...hmhm. Vooral dat snuggere mag je niet verwachten daar;-)

8:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, de Fortis, Woeha!
Alleen moet ge nu blijkbaar een maand op voorhand een afspraak maken (!) om een jongerenrekening te openen voor een twaalfjarige. Nu ja......
Sarah

5:54 AM  
Blogger moeke said...

Hebben bij Kbc iets van die aard meegemaakt.Daar werden ze wel ongerust omdat er ineens veel werd betaald met de visa kaart in Amerika,wat dan weer positief is!
Hebben bij Dexia daar en tegen veel medewerking gekregen per E-mail ivm
rekeningen,visa kaarten etc
Je zou voor minder uit je dak gaan midden in de nacht zo'n tuttebel aan de telefoon!

8:54 AM  
Blogger saskia said...

Een bank aanraden? Is dat niet kiezen tussen de pest en de cholera?

Allesinds, Dexia ben k helemaal niet te vreden van (me meer dan eens kwaad staan maken in hun kantoor).

KBC kunnen we ongeveer alles online doen, maar neem nooit een Pinto Visa kaart. Maar k denk dat het soms belangrijker is bij welk kantoortje je bent en wie daar werkt. Maar k ben zeker dat er ook mensen zijn met negatieve KBC ervaringen.

6:30 PM  

Post a Comment

<< Home