Thursday, September 27, 2007

Nieuwe Job

Vanmorgen ben ik voor de eerste keer op mijn nieuwe "job" geweest (weliswaar weer een niet-betaalde vrijwilligersfunctie, maar kom, 't is toch maar bezigheidstherapie). Ik 'werk' vanaf nu elke vrijdagochtend van 9 tot 1 op de toeristische dienst van San Francisco. Toeristen uitleggen hoe ze naar Fisherman's Wharf moeten, waar de cable car stopt, dat ze echt wel de Golden Gate Bridge bedoelen als ze zeggen "that bridge", dat Golden Gate Bridge en Golden Gate Park niet naast elkaar liggen,... Ik geef mezelf 2 weken vooraleer ik de meest ambetante mensen verkeerd stuur. ;-)

De eerste voormiddag was al een groot succes met 3 groepen Nederlanders en een Belgisch koppel uit Zwijndrecht die ineens in het Nederlands geholpen werden (de uitdrukking op die mensen hun gezicht als ik in het Nederlands begin, is veel geld waard). ;-) Zo krijg ik ook de kans om mijn Frans en Duits terug wat te oefenen (altijd interessant voor ik terug naar Belgie verhuis), en ben ik weer een halve dag het appartementje uit.

4 Comments:

Blogger Petra said...

Dat lijkt me echt heel leuk om te doen! Succes ermee!

4:40 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Proficiat met je nieuwe job! We gaan is passeren en moeilijke vragen stellen ;-) En inderdaad, deze dagen lopen er veel "Hollanders" en "Vlamingen" rond in SF. Misschien heeft het mooie weer daar iets mee te maken?

En Marijke, nu je toeristische dienst bent, zal ik ineens met een moeilijke vraag afkomen: waar kunnen we is goed uitgaan en gaan dansen? ;-)

11:51 PM  
Blogger saskia said...

'nota voor mijzelf: als ik naar SF ga, dan zeker een vrijdag ertussen smijten :)'

8:29 AM  
Blogger Annelica said...

Lijkt me inderdaad ook echt wel een leuke job! Veel plezier ermee!

1:57 AM  

Post a Comment

<< Home