Tuesday, September 25, 2007

Euhm, dokter?!

Vanmorgen had ik een afspraak bij de gynaecoloog (om alle vragen en commentaar voor te zijn, nee, ik ben niet zwanger, 't was gewoon de jaarlijkse controle). En toen ik daar in die heel comfortabele, gezellige positie lag (alle vrouwen weten wel wat ik bedoel, en alle mannen denken nu "oei, dit wil ik eigenlijk niet weten"), en die kerel zijn hoofd zich ergens tussen mijn enkels en knieen bevond om mijn eierstokken, eileiders en aanverwanten te controleren, zegt die ineens terwijl hij probeert oogcontact te maken (redelijk moeilijk vanuit die positie): "So, Belgium is splitting up? What are your feelings about that?". Als ik achterover had kunnen vallen, had ik dat zeker gedaan, maar ik lag al neer, dus dat was geen optie. ;-) Dit is niet het soort conversatie dat ik verwacht van een Amerikaanse man die mijn voortplantingsorganen onderzoekt, dus ik wist effe niet wat zeggen (zeer onnatuurlijk voor mij). Waarop hij: "You didn't see this one coming, did you?" Waarna wij een zeer beschaafde discussie hebben gehad over de voor-en nadelen van een eventuele splitsing van Belgie terwijl meneer zijn onderzoek deed. Ik heb nog nooit zo gelachen bij de gynaecoloog! ;-)

Ik heb die dokter trouwens via Yelp gevonden. Da's een website die ik meestal gebruik om restaurants enzo te zoeken, maar die werkt dus ook voor dokters. Deze dokter is zeer populair, een van de weinigen met 5 sterren. Ik ga zeker nog terug naar Dr. Epstein, mijn nieuwe Joods-Amerikaanse 65-jarige dokter. Al is het alleen al maar om uit te vinden waar hij volgende keer over begint. ;-)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik zou ook niet direct weten waar ik het heb als m'n dokter over een totaal-niet-related-onderwerp-tot-het-onderzoek begint als ik in die positie lig :-).

Het enige vervelende wat ik vind aan een mannelijke gynecoloog in de U.S. is dat er ook nog een vrouwelijke nurse moet aanwezig zijn bij het onderzoek. Daarom heb ik bewust voor een vrouwelijke dokter gekozen.

7:40 PM  

Post a Comment

<< Home