Tuesday, September 11, 2007

New York City (Day 6)

Oeps, ik was nog vergeten te vermelden dat we maandagavond het Empire State Building bezocht hebben. D'er stond eindelijk eens geen rij aan te schuiven (en toch heeft het nog een halfuur geduurd voor we op het 'observation deck' stonden). Het uitzicht 'by night' was zeker de moeite waard, maar ik stond toch liever op 'Top of the Rock' (minder gestresseerd, minder volk, en een uitzicht op Empire State Building).

Dinsdagochtend zijn we naar Grand Central Terminal gewandeld, een zeer indrukwekkend treinstation (ik geef het niet graag toe, maar het is knapper dat het Centraal Station in Antwerpen). ;-)



En vervolgens hebben we nog maar eens een wandeling gemaakt, dit keer door Greenwich Village, zo'n beetje The Castro van New York (mooie huizen, veel 'gay people', veel restaurantjes en cafeetjes,...). En ook zowat het enige stukje 'rustig New York' dat we gezien hebben.




's Namiddags zijn we dan nog eens bij Markt gaan eten, door Macy's gewandeld (blijkbaar de grootste winkel ter wereld, en deze vestiging is echt gigantisch), en toen moesten we al terug naar het hotel om onze bagage op te halen. Ik had een shuttle gereserveerd bij SuperShuttle, en da's de eerste en laatste keer dat wij die in New York gebruiken: het was een 'drive from hell' (ik denk niet dat ik ooit al zo bang geweest ben in een auto, en niet voor mezelf, maar voor de honderden onschuldige voorbijgangers en mede-weggebruikers die we tegenkwamen). Dan neem ik nog liever een taxi...

2 Comments:

Blogger Ilse said...

Wat een toffe vakantie hebben jullie gehad! Greenwich Village is ook een van mijn favoriete wijken in New York. Ah New York, New York. Ik zou er wel kunnen wonen, denk ik, maar voorlopig blijven we in L.A....

6:58 PM  
Blogger Annelica said...

Hm, 'Top of the Rock' is een tip die ik ga onthouden, want de drukte op het Empire State Building (zelfs 's avonds) vond ik best horror.
Trouwens, die supershuttle trip was bij ons supergoed meegevallen. Wij hadden een heel rustige chauffeur getroffen denk ik?
Leuk verslag trouwens! Het geeft me zin weeral terug te gaan!

12:55 AM  

Post a Comment

<< Home