Tuesday, August 28, 2007

Natuurfenomenen

Het was een dag van natuurfenomenen gisteren: 's ochtends was er een aardbeving (helemaal niks van gemerkt, 't was maar een 2.4tje) en 's nachts was er een volledige maansverduistering. En daar kwam nog een natuurfenomeen bij: Voor een keer hing er eens geen mist over San Francisco 's nachts zodat we de maansverduistering ook effectief konden zien (dat was nog het grootste fenomeen van allemaal). ;-)

Ik had speciaal mijn wekker gezet, om 2.45 uur 's ochtends, zodat ik de maansverduistering kon meemaken. Zo kon ik nog het laatste stukje van de 'partial lunar eclipse' zien en dan de 'complete lunar eclipse' om 2.51 uur. En het was de moeite waard (naar mijn persoonlijke mening toch), maar helaas kon ik met mijn cameraatje geen foto's maken. D'er zijn heel mooie foto's te vinden op flickr, maar ik heb er eentje 'geleend' van de SF Chronicle (by Frederic Larson).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoi,
Ik woon zelf in Portland, Oregon en ik kijk uit naar je reisverslag van je vakantie in New York! Wil al heel lang naar New York maar ik zit steeds tegen de prijs aan te hikken! OEPS!
heb zelf 10 jaar in San Diego gewoond en ben dus bekend met deze Staat!
Alvast een fijne vakantie gewenst en als je tips voor mij hebt welke je na de vakantie wil doorgeven dan hou ik mij aanbevolen!
Leuk log trouwens! Hoelang blijven jullie in Amerika wonen??
Groetjes,
Mona.

11:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

heb zelf 10 jaar in San Diego gewoond en ben dus bekend met de Staat Californie!

Mona.

11:49 AM  

Post a Comment

<< Home