Wednesday, July 25, 2007

Winchester Mystery House

Afgelopen weekend hebben we een bezoekje gebracht aan het Winchester Mystery House, een heel bizarre 'mansion' in San Jose.


Sarah Winchester (de weduwe van de zoon van de oprichter van de Winchester Repeating Arms Company) heeft 38 jaar ononderbroken (24/24, 365 dagen per jaar) aan dit huis laten bouwen. Hiermee hoopte ze de geesten van de slachtoffers van Winchester-geweren tevreden te stellen zodat ze niet meer kwamen spoken (waarschijnlijk bleven de geesten weg omwille van het constante lawaai). Sarah Winchester nam geen architect in dienst en tekende alle plannen zelf, waardoor het huis op zijn zachtst gezegd 'vreemd' in elkaar zit: 160 kamers (waarvan 40 slaapkamers en 2 balzalen), 47 open haarden (en dat in San Jose waar het altijd lekker warm is), 17 schoorstenen, 1257 ramen, deuren en trappen die nergens naartoe leiden (tenzij je het plafond of een 6 meter diepe put 'ergens' zou vinden), overal verwijzingen naar het nummer 13 en spinnenwebben (geluksbrengers volgens Sarah Winchester),...




Het was leuk om eens te zien, maar zeker zijn geld niet waard (23,95$ per persoon) en onze gids was vreselijk (ik schrik nog bevend wakker 's nachts omdat ik haar vreselijk nasale stemgeluid in mijn dromen hoor: 'watch your step and please follow me'). ;-)

2 Comments:

Blogger Annelica said...

Djee, wat een raar huis. En zo gigantisch groot! Er woont toch wel iemand in?

1:03 AM  
Blogger Annemiek said...

Over dit huis was eens een documentaire op tv, leek me wel leuk om te zien. Jammer dat het zo duur moet zijn en dan ook nog een slechte gids!

5:24 AM  

Post a Comment

<< Home