Sunday, July 15, 2007

Family Watch Dog

In Belgie was ik voor een hardere aanpak van criminelen allerhande, vooral van mensen die iets mispeuteren met kinderen. Hier in Amerika worden die mensen harder aangepakt. Maar waar ze in Belgie niet ver genoeg gaan (naar mijn persoonlijke mening), gaan ze in Amerika soms iets te ver.

Zo kan je op www.familywatchdog.us opzoeken of er geregistreerde 'sex offenders' bij jou in de buurt wonen. Ik heb effe snel onze buurt gechecked en South Beach is nogal 'clean', maar sommige andere buurten in San Francisco zien er toch niet zo gezellig uit.

Helemaal straf vind ik dat die offenders met naam en toenaam, adres en foto op de website vermeld worden. Is dat geen schending van de privacy?!

Andere conclusies die uit deze map te trekken vallen, zijn: In dure buurten wonen minder sex offenders, de meeste offenses zijn gericht tegen kinderen, en raar maar waar, de meeste mensen maken zich geen zorgen over hun kinderen als er een offender in de buurt komt wonen, maar wel over de waarde van hun huis...

5 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Hmmm, 6th street is precies toch wel densely crowded...

9:12 AM  
Blogger Annelica said...

Hm, ik had al veel gehoord over die site, maar was nog nooit effectief gaan kijken. Ik ben even onze vorige buurt in Redmond gaan uitchecken. Best scary. Toch vreemd, zeker omdat offenders met foto en naam en alles op de site staan!

11:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik heb die site ook vroeger eens gaan uitchecken en ik moet zeggen dat het me niet echt gerust maakte :-). Bij ons wonen er blijkbaar een stuk of 10 in minder dan een mile afstand.

11:00 AM  
Blogger Annemiek said...

Ik had er wel eens van gehoord dat je dit zo kunt bekijken maar ook nog nooit gedaan. Ik woon in een buitengebied, en zie zo 4 personen binnen een straal van 3 mijl. Ik ken ze dan wel niet. Wat mij betreft mogen ze met naam bekend staan, ik vraag me wel af of ze hun hele leven in zo'n registry moeten blijven staan.

12:57 PM  
Blogger oneduts said...

I wouldn't consider that site to be very accurate, since most offenders don't register every time they move and Americans do move pretty often.
As for their right to privacy, in my opinion they lost that right when they committed the crime.

7:39 PM  

Post a Comment

<< Home