Friday, June 29, 2007

iPhone, Anyone?

The Apple nerds are out in full force! Vandaag is de grote dag: Vanavond om 18 uur SF-tijd worden de eerste iPhones te koop aangeboden. Mensen die geen idee hebben wat een iPhone is, zoals ik tot enkele weken geleden, kunnen best even een kijkje nemen op de Apple website. ;-)


Het gaat hier dus wel degelijk om een gsm, beste mensen, ik ben bereid om toe te geven dat het hier gaat om een gsm met wat extra functies, maar het is basically een gsm. Geen remedie tegen aids, geen niet-milieuvervuilende-auto,... Nee, het is maar een gsm! Maar blijkbaar sta ik helemaal alleen met deze mening... ;-)

San Francisco is helemaal in de ban van de iPhone gekte, en de rijen wachtenden voor de winkels groeit nog gestaag aan. Sommige mensen zitten al dagen- en nachtenlang voor de verschillende Apple-winkels te kamperen om toch maar zeker als eerste een iPhone te kunnen bemachtigen. En aangezien het allemaal 'Apple nerds' zijn, wordt daar natuurlijk volop over geblogd ("live vanuit de rij voor de Apple store op Stockton Street"), d'er worden foto's op internet geplaatst (blijkbaar is het een soort statussymbool:"kijk mama, ik kampeer op straat in de kou om een gsm te kopen"), je kan zelfs een 'professionele' wachter/in-de-rij-staander huren om jouw plaats in te nemen zodat jij de nodige centjes kan gaan verdienen om de iPhone te betalen.

Die iPhone kan mij persoonlijk echt niet boeien, maar Dave wel (tja, ik ben met een 'nerdje' getrouwd). ;-) Ik sta alleen langs de zijlijn te applaudisseren voor de marketing department bij Apple, die mensen zijn genius. Om zo een heisa te creeren, moet je echt goed zijn in je job.

O ja, deze t-shirts vind ik erg leuk gevonden: iWait for the iPhone ;-)

4 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Yep idd, fun om te volgen, maar ik zou toch wel niet zelf zo in line gaan staan. Voor de liefhebbers:
http://www.macrumors.com/iphone/

11:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja ik zag dat gister op de Nederlands tv bij het nieuws over DE I-phone, dat er mensen waren die er voor buiten sliepen om er eentje te kunnen bemachtigen. Ikzelf heb ook een blog, je mag er gerust een kijkje op nemen http://20six.nl/imdutzgirl/page/3053/Homepage_

7:47 AM  
Blogger Zaandra said...

Door uw blog te lezen ben ik nu ook op de hoogte van de Apple GSM
:-)
Als die gsm nu in de vorm van een appel was...dat zal misschien het volgende model zijn!
Btw, ik vind dat je leuk schrijft en volg je blog sinds kort. Zelf woon ik aan het andere uiteinde ( Florida).
Groetjes, San

9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Thanks, but no thanks...i'll wait for the next edition.. ;-)
Maar ondertussen ben ik dus wel uwen blog aan't lezen hé..
Vele groeten terug, in ieder geval long time no see ;-)

take care,
Gerrit

6:43 AM  

Post a Comment

<< Home