Saturday, June 23, 2007

Gay Pride 2007 (1)

Het is dit weekend weer tijd voor het grootste San Francisco feestje van het jaar: Gay Pride 2007! Al de hele week wordt de stad overspoeld door duizenden homo's, lesbiennes,... en het zal deugd doen als het weekend weer voorbij is (men verwacht hier meer dan een miljoen bezoekers). Niet dat ik iets tegen LGBT's (klinkt als een vieze ziekte, maar wil eigenlijk gewoon zeggen: lesbian, gay, bisexual, transgender people) heb, maar ik heb wel iets tegen grote mensenmassa's en daar zitten we momenteel middenin (enkele honderdduizenden feestvierders, en dan nog enkele tienduizenden baseball-fans die komen kijken hoe 'onze' Giants worden ingemaakt door de New York Yankees).

Vandaag starten de officiele feestelijkheden (heel veel feestjes, de 'dyke march',...), en morgen is er dan de parade waar we ook weer een kijkje gaan nemen, al betwijfel ik of we er lang zullen blijven. En met de zomerse temperaturen die we hier momenteel hebben, zullen we wel weer heel wat naakte mannen zien voorbij wandelen in de parade. Wat zullen sommige toeristen weer grote ogen opzetten en 'thuis' moeten vertellen over dat losbandige San Francisco. ;-)

2 Comments:

Blogger blips said...

Ben net weer thuis dus die parade zie ik niet wat ik ergens wel jammer vind. Het schijnt altijd een heel spektakel te zijn.

Wat een heerlijke stad San Francisco.

Volgende keer als ik in de buurt ben zal ik het meteen laten weten. :)

9:45 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Ehm, de Giants hebben wel mooi gewonnen van de Yankees ;-) En gisteren ook van San Diego...

8:06 PM  

Post a Comment

<< Home