Thursday, June 21, 2007

Een Onverwacht Probleem

Tijdens mijn vrijwilligerswerk heb ik al heel wat dingen gezien en gehoord die ik van tevoren nog nooit gezien of gehoord had: veel miserie (daar zal ik later ook wel eens wat over schrijven), maar soms ook hilarische toestanden. Een voorbeeldje... (sorry voor diegenen aan wie ik het verhaal al 'live' vertelde, maar jullie zeiden dat ik dit zeker moest bloggen)

Tijdens 'annual day' (de dag waarop we honderden telefoontjes krijgen van vrouwen die een afspraak voor een jaarlijkse gynaecologische controle willen maken) bel ik de vrouwen terug om hun afspraak te regelen (we hebben slechts 15 afspraken en krijgen gemiddeld 100 telefoontjes, dus je kan je voorstellen dat de vrouwen die ik terugbel dolgelukkig zijn dat ze een afspraak krijgen). Ik moet dan nogal wat informatie van hen krijgen (o.a. naam, geboortedatum, aantal kinderen,...) en checken of ze niet ongesteld zijn op de dag van hun afspraak (ik weet ondertussen van honderden vrouwen de details over hun cyclus). ;-) Helemaal aan het einde van het gesprek moet ik vermelden dat ze 24 uur voor hun afspraak niks meer in de vagina mogen inbrengen omdat dat het onderzoek zou kunnen bemoeilijken. Dan krijg je 9 van de 10 al de vraag wat 'niks' is, hoewel dat helemaal niet zo moeilijk is: niks is niks, geen penissen, geen vingers, geen vibrators,... Soms komt er dan nog iemand af met een suggestie (een tong, een vrouwencondoom,...) die ik effe moet checken met mijn supervisor, en vooral in het begin voelde ik daar wat gene over, maar die ben ik ondertussen helemaal kwijt. Ik kan zo een gesprek met iemand aangaan over de 'do's and dont's van gynaecologische onderzoeken. ;-) En dan kreeg ik dit te horen:

Ik (aan de telefoon): "Also, 24 hours prior to your appointment please don't insert anything into the vagina as this may cause problems during your check-up." Persoon X (waarvoor ik net een afspraak geregeld had): "Then how am I supposed to do my job?" Ik: "Euhm. I will check with my supervisor. Do you have a moment?" Shit, en ik die dacht dat ik alles al wel gehoord en gezien had, hier was ik dus niet op voorbereid. ;-) Het beste stuk was nog wel dat mijn supervisor zelfs niet met de ogen knipperde en gewoon het standaardantwoord voor deze situaties gaf: Meestal werken deze vrouwen samen met andere vrouwen, en ik moest dus vragen of dat het geval was en of ze dan misschien de klanten konden verdelen naargelang hetgeen ze wensten (ik ga hier niet verder in details treden, alhoewel ik dat tijdens dat telefoongesprek dus wel heb moeten doen, maar ik ga ervanuit dat jullie het wel begrijpen). Ja, ja, dat zit dus ook in mijn job description: carriere-advies geven aan prostituees. ;-)

O ja, van de 15 afspraken die ik die dag gemaakt heb, stelden er 3 vrouwen deze vraag. Zo heb ik ineens een beeld van onze doelgroep... ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home