Sunday, May 20, 2007

Bay To Breakers

Vanochtend was ik al vroeg opgestaan (om 7 uur) om de start van Bay To Breakers (8 uur) niet te missen. Bay To Breakers is weer zo'n typisch San Francisco feestje: een 12 kilometer lange loop-race door de straten van de stad, waarbij ongeveer 500 deelnemers het serieus menen (en een mooie tijd willen neerzetten) en de overige duizenden er een verkleed- en drinkfestijn van maken. Ik heb de gekste kostuums zien passeren (veel beter dan eender welk carnavalsfeestje in Belgie): een hele kudde Elvissen, scrabble-steentjes die op verzoek een woord vormden, een bruid met bruidsmeisjes, de alomtegenwoordige naakte mannen zonder wie een evenement in San Francisco niet kan doorgaan,... Een leuke traditie tijdens de race zijn de mensen die verkleed als zalmen de race in tegengestelde richting lopen ('salmon swimming upstream').

Volgens de organisatoren hebben zo'n 35000 mensen betaald (39 tot 49 dollar) om mee te lopen/wandelen, en hebben ongeveer 25000 mensen het feestje 'gecrashed' (lees: niet betaald en toch meegelopen/meegewandeld). Misschien een ideetje voor volgend jaar...


4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Prachtig evenement zo te zien aan de foto(s). Al had ik nog nooit van die race gehoord. Die salmon swimming upstream vind ik prachtig gevonden. Dat die blote deelnemers trouwens ook mogen lopen. Had ik van een preuts amerika niet verwacht.

5:55 PM  
Blogger Annemiek said...

Dat lijkt me een leuk feestje!!

5:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Geweldige foto Marijke! Volgend jaar kom ik er eentje nemen als jullie meewandelen (allé, begrijp me niet verkeerd ik verwacht niet dat jullie er zo gaan bijlopen ;-)).

1:47 PM  
Blogger marijke said...

@ Sally: San Francisco is volgens mij de enige stad in Amerika waar zoiets kan. D'er kan hier geen event georganiseerd worden of er loopt wel een naakte man rond. ;-)

@ Veerle: Die foto's heb ik niet genomen. Ik heb ze van de SF Chronicle geleend.

4:39 PM  

Post a Comment

<< Home