Tuesday, May 01, 2007

A Day From Hell

Vandaag mag beschreven worden als 'a day from hell'. Ik heb nog nooit zo hard gewerkt op een 1e mei. ;-)

Om 11 uur vanochtend kwam ik aan op mijn vrijwilligerswerk, en aangezien het de 1e van de maand was, konden vandaag de afspraken voor 'annual gynaecological exams' gemaakt worden (voor afspraken tijdens de 2 laatste weken van mei). Aangezien die exams erg schaars zijn (zelfs bij een 'echte' gynaecoloog waar je voor moet betalen), is het dan altijd een heksenketel. Om 11 uur stonden er al 132 berichten op het antwoordapparaat, en tegen dat ik ze allemaal beluisterd had (2 uur later dus), waren het er 168. 168 telefoontjes voor 15 afspraken!

Wat heb ik dus gedaan vandaag? 168 voice mails beluisterd, geprobeerd daar de nodige informatie uit te halen (naam, voornaam, telefoonnummer, geboortedatum) en trust me dat is niet simpel (zeker niet als je namen hebt die met 6 medeklinkers beginnen, en dan ook nog in het Engels gespeld worden), en zo'n 100 vrouwen (sommigen laten meerdere berichten in de hoop dat ze dan meer kans maken op een afspraak, niet dus) teruggebeld. De eerste 15 vrouwen zijn dolgelukkig (eindelijk een afspraak na soms maanden proberen), de volgende 12 ('waiting list') al iets minder en de overige 70 zijn niet echt gelukkig tot razend kwaad. D'er is nog nooit zoveel op mij geroepen en gescholden als vandaag. ;-) Langs de ene kant begrijp ik hun frustratie (d'er zijn weinig afspraken), maar langs de andere kant zou je toch verwachten dat er iets meer begrip is voor de situatie van de kliniek (het is tenslotte een 'free clinic' en de meeste dokters zijn vrijwilligers dus die hebben niet de hele dag tijd). Teleurstelling kan ik begrijpen, razernij niet, en toch ben ik erin geslaagd om maar 1 keer op iemand te roepen aan de telefoon (en die vrouw verdiende het, geloof me maar, ik ben nog heel vriendelijk gebleven).

En 15 mei valt ook op een dinsdag dus binnen 2 weken hang ik er weer aan voor de volgende ronde... ;-)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Heb hier ook jaarlijks een gynecologisch onderzoek, nooit problemen gehad om een afspraak te krijgen.

Hoe komt het dat het in SF moeilijk is om een afspraak te krijgen? Te weinig dokters?

Groetjes,

1:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hm, klinkt inderdaad best als een "day from hell"!

12:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ai, da klinkt echt niet goed.

@ Hilde: als je in the Bay Area bij een goeie gynecologe wil geraken kan een afspraak hier echt maanden duren (tenzij je al een speciale medical history hebt). De mannelijke zijn veel minder populair en hebben veel minder lange wachttijden. Maar voor een huisarts kan het in het begin dat je in de US woont ook een hel zijn hoor... ik heb er ongeveer 12 moeten afbellen voordat iemand me er wou bijnemen in z'n praktijk.

8:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Klinkt idd niet echt als een paradijslijk dagje.

9:57 AM  

Post a Comment

<< Home