Monday, April 09, 2007

Mixer!!!

Gisteren was het paaszondag, en dat is hier blijkbaar een reden om de winkels te sluiten. Daar waren wij weer niet op voorbereid, maar gelukkig was Safeway open zodat ik toch ingredienten in huis kon halen om 's avonds te koken. Ja, ja, liefste lezertjes, ik ben terug aan het koken geslagen! Na bijna een volledig jaar van take out, dine out en delivery. ;-) En Bart en Sofie kwamen proefkonijn spelen...

Het recept kwam uit een fantastisch Amerikaans kookboek dat ik me hier aangeschaft heb: Koken voor Simpele Zielen (aka Best Ever 3 and 4 Ingredient Cookbook). Echt een aanrader voor koks met weinig plaats en weinig middelen (en weinig kook-kennis).

Het menu? Penne met geroosterde tomaten en geitenkaas, en als dessert Shortbread cookies met strawberry cream. D'er is een simpele verklaring voor het feit dat er geen voorgerecht was: ik bezit niet genoeg borden, vorken en schalen om 4 mensen een volledige maaltijd voor te schotelen. ;-)

Die cream moest natuurlijk nog geklopt worden, en gelukkig voor Dave -vrijwillig cream klopper in ons gezin- hadden Sofie en Bart een mixer bij als cadeautje voor ons (dat had helemaal niet gemoeten, maar ik ben er wel superblij mee). Dat wil dus zeggen dat Dave de afgelopen 4 jaar al 2 mixers cadeau heeft gekregen: eentje van mijn moeder nadat hij 2 uur lang eiwit zonder mixer had staan kloppen voor de chocomousse, en nu eentje van Bart en Sofie zodat hij maar 1 minuutje cream moest staan kloppen. Hij was er dan ook dolgelukkig mee. ;-)

3 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

En het mag gezegd worden: het was heel lekker!

8:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Klinkt als een kookboek voor mij.
En zo le lezen aan het commentaar was je maaltijd een succes.

4:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Voor deze wil ik ook wel een commentaartje meegeven: Dave, veel plezier met de 'klopper' :-)

10:32 AM  

Post a Comment

<< Home