Tuesday, March 27, 2007

"Bedouins"

Het is een vertrouwd beeld wanneer je in San Francisco ergens binnenstapt om een koffie te drinken: Alle tafeltjes zijn bezet door mensen met een laptop, die 's ochtends vroeg binnenkomen, een koffie bestellen en vervolgens de hele dag aan dat tafeltje blijven zitten omwille van de free wireless internet access.
Veel van die mensen zitten effectief te werken, maar vele anderen zijn ingelogd op de zogenaamde 'social networking websites' (vb. MySpace,...). Zielig, tegelijkertijd sociaal op het internet en asociaal op cafe. Waar gaat de wereld naartoe?! ;-)

2 Comments:

Blogger kastelke said...

Is dat echt a-sociaal? Je hebt toch omgang met mensen? In je eigen omgeving is het dikwijls moeilijk om 'boeiende' mensen te leren kennen, mensen die een hobby of passie met je delen, en het duurt dikwijls ook een tijdje vooraleer je elkaar beter leert kennen en kunt besluiten of iemand werkelijk de moeite is om er op heel regelmatige basis mee om te (blijven) gaan. Via het internet gaat dat allemaal wat sneller, is mijn indruk. Je komt elkaar al op bepaalde SIG's (Special Interest Groups) tegen...
Maar ach, misschien ben ik wel gewoon asociaal. In ieder geval staat het internet mij toe om heel veel 'sociale' contacten te hebben, iets wat voor mij als introvert persoon in het dagelijks leven wat moeilijker ligt. En zowat elke maand spreek ik ook af met een aantal van die mensen. Echt heel erg leuk en gezellig.
Maar ik zou nooit in een café of zo gaan zitten om te internetten, liever lekker thuis vanuit mijn gemakkelijke stoel, terwijl ik mijn werk doe tussendoor eens even een babbeltje slaan.

11:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wat verschrikkelijk zeg, in een cafe en dan de hele dag zitten internetten? Hebben die mensen niets beters te doen. Waarschijnlijk niet, maar ik kan het niet echt begrijpen.

gr Petra

6:31 PM  

Post a Comment

<< Home